וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכנני הפיגוע בטדי עבדו בקונסוליה הבריטית

משרד החוץ הבריטי אישר כי שניים מהמעורבים בתכנון הפיגוע באצטדיון טדי הם עובדי הקונסוליה הבריטית בירושלים. לפי החשד, הם סיפקו נשק ליוזמי הפיגוע

שניים מהמעורבים בתכנון שיגור הטיל לעבר אצטדיון "טדי" הינם עובדי הקונסוליה הבריטית בירושלים, כך הודיע הלילה (שלישי) משרד החוץ הבריטי. השניים הם מוחמד חמאדה, בן דודו של מעורב אחר בפרשה, ובלאל בחתן, ושניהם עבדו כאנשי תחזוקה בקונסוליה. השניים, יחד עם אדם נוסף, אומה חמדה, חשודים כי סיפקו נשק לשני מתכנני הפיגוע.

"אני יכול לאשר כי שני חברים בצוות המקומי בקונסוליה בירושלים נעצרו על ידי הרשויות בישראל", אמר דובר משרד החוץ הבריטי לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אנו מבינים מהדיווחים, כי הם חשודים במכירה בלתי חוקית של נשק ואנו מחפשים אישור לחשדות הללו. זה תהליך משפטי מתמשך", הוסיף.

ביום ראשון הותר לפרסום כי השב"כ ומשטרת ירושלים עצרו שני חשודים מרכזיים המתגוררים במזרח ירושלים בחשד לפעילות בתנועת חמאס. השניים, מוסא חמאדה בן 40 מצור באהר ובאסם אל עומרי, בן 32 מבית צפאפא, מואשמים כי פעלו יחד במסגרת תנועת חמאס ותנועת האחים המוסלמים בירושלים.

מחקירתם בשב"כ עולה כי השניים תכננו, בין היתר, לשגר טיל אל עבר אצטדיון הכדורגל "טדי" בירושלים, במהלך משחק של בית"ר ירושלים, וזאת בתגובה לפעילות צה"ל במבצע עופרת יצוקה. אל עומרי אף התכוון לבצע פיגוע נגד חיילים או פיגוע חטיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully