וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מכחישה: אירן לא הפילה מטוסים שלנו

לאחר שבכיר במשמרות המהפכה של אירן טען כי ארצו יירטה שני מטוסי ביון מערביים במפרץ הפרסי, אמר דובר הפנטגון כי "אין לנו דיווחים המאמתים את הטענות האלה"

ארה"ב הכחישה הלילה (שלישי) את הטענות לפיהן אירן יירטה באחרונה מטוסי ביון מערביים במפרץ הפרסי. דובר משרד ההגנה האמריקאי, דייב לפן, אמר כי "אין דיווחים מהתקופה האחרונה שיכולים לאמת את מה שאמר בכיר במשמרות המהפכה של אירן לגבי כלי טייס בלתי מאוישים".

גורם צבאי אחר, שנותר בעילום שם, אמר כי המקרה האחרון בו התרסק מטוס ללא טייס במפרץ הפרסי היה בשנת 2009. לדבריו, ההתרסקות הזו, בדומה למקרים שהיו לפניה, נגרמה בשל תקלה מכנית. הוא ציין כי "היו מקרים שמזל"טים נפלו במפרץ, אבל מעולם לא קיבלנו אינדיקציה לכך שמטוס נפל בגלל אש של גורמים עוינים".

ביום ראשון אמר מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, כוח העלית הצבאי של אירן, כי אירן הפילה שני מטוסי ביון זרים במפרץ הפרסי. "מטוסי ריגול מתקדמים רבים של אויבינו הופלו על ידי כוחותינו", אמר אמיר עלי חאג'י-זאדה בראיון לסוכנות הידיעות האירנית "פארס ניוז". הוא לא פירט מתי הופלו המטוסים, אך ציין כי "שני מטוסי ריגול הופלו מעל המפרץ". לדבריו, "זו הפעם הראשונה שאנחנו מודיעים על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully