וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן הזמינה נציגי מספר מדינות למתקני הגרעין

לקראת השיחות עם המעצמות בסוף החודש, הזמינה אירן נציגים ממספר מדינות, בהן רוסיה וסין, לבקר במתקן ההעשרה בנתנז ובמתקן המים הכבדים באראק. ארה"ב: "זה תכסיס מתוחכם"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: רן צימט)

האם טהרן מנסה שוב לפייס את המערב? לקראת סבב השיחות הבא עם שש המעצמות, הזמינה טהרן נציגים ממספר מדינות לביקור במתקני הגרעין שלה. הנציגים שהוזמנו הם מסין, רוסיה, טורקיה, ברזיל, ונציגות של המדינות הבלתי מזדהות וקבוצת 77 המדינות המתפתחות באו"ם.

הנציגים, נמסר, יבקרו במתקן העשרת האורניום בנתנז ובמתקן המים הכבדים באראק. הביקור, על פי הודעת דובר משרד החוץ בטהרן הבוקר, ייערך בשבוע הבא, ב-15-16 בינואר.

ההערכה היא כי ההזמנה שנשלחה הלילה נעשתה כצעד בונה אמון לקראת הסבב הבא של השיחות עם מעצמות המערב. בשיחות ייטלו חלק חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה, והן ייערכו באיסטנבול שבטורקיה בסוף החודש.

דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, פיליפ קראוולי, מיהר להתייחס לצעד של אירן. לדבריו, "זה תכסיס מתוחכם, אבל זה לא תחליף למחויבויות של אירן לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. זה לא יסיט את תשומת הלב הבינלאומית מהעניינים הקשורים לתוכנית הגרעין של אירן".

לפני כשבועיים אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי השיחות עם ששת המעצמות בנושא תכנית הגרעין של ארצו שייערכו באיסטנבול יהוו הזדמנות היסטורית לפתור את המחלוקות בנושא, זאת אם המערב יחדול מ"מדיניות העימות" שלו.

במסיבת עיתונאים שנערכה באיסטנבול בתום ועידת פסגה כלכלית שנערכה במדינה, אמר נשיא אירן, כי "אנחנו מקווים שהפגישה באיסטנבול תהיה טובה ובעלת תוצאות ארוכות טווח. זו תהיה פגישה חשובה מאוד. הזדמנות היסטורית לשנות את מדיניות העימות לאינטרקציה ושיתוף פעולה. זה הוא האינטרס של כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully