וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכיר ביהדות ארה"ב נפגש עם אסד בברכת נתניהו"

מנכ"ל ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב נועד לאחרונה עם נשיא סוריה אסד בברכת רה"מ נתניהו, כך דווח בערוץ 10. עם זאת, רה"מ אמר כי "אסד ממשיך להתעקש על תנאים מוקדמים"

מנכ"ל ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, מלקולם הונליין נועד לאחרונה עם נשיא סוריה בשאר אסד בברכת ראש הממשלה נתניהו. כך דווח אמש (שני) בערוץ 10. על פי הדיווח, צוייד הונליין במסרים מראש הממשלה, ואף הוזמן אישית לארמון הנשיאות, שם פגש גם את שר החוץ הסורי ואליד מועלם. עוד צויין כי אסד התיר לאחרונה לקהילות היהודיות בסוריה לשפץ את בתי הכנסת, צעד שעשוי להתפרש כמחווה של רצון טוב כלפי ישראל.

בהתייחסו למפגש בין הונליין לאסד אמר היום ראש הממשלה: "יש לי מספיק שליחים אל אסד, אך הוא ממשיך להתעקש על תנאיו המוקדמים". הונליין עצמו אמר בהתייחסו לדיווח כי אינו חושב "שבעת הזאת יש מקום למשא ומתן בין ישראל לסוריה. איני עוסק במשא ומתן או בקידום הסכם שלום. אם ביקרתי בסוריה זה היה לא למטרות שלום אלא לקידום עניינים הומניטריים".

גורם מדיני בכיר אמר לקול ישראל, כי ביקורו של הונליין בסוריה לא היה קשור לישראל כלל. להערכתו, הונליין הוזמן לדמשק משום שמשטרן של אסד מחפש נתיבים ללבם של יהודי ארצות הברית ודרכם לממשל האמריקאי, לקראת פרסום הדו"ח על רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל חרירי.

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אלון ליאל, שאף היה מעורב בעבר ביוזמות לחידוש המגעים בין י-ם ודמשק, אמר הערב לוואלה! חדשות כי למיטב ידיעתו המפגש אינו מהווה פריצת דרך במגעים בין הצדדים. "מפגש של הנשיא אסד ושר החוץ שלו וליד מועלם עם בכירים אמריקאים ובהם אישים יהודיים הוא כמעט דבר שבשגרה. לסוריה יש שגריר בארצות הברית המקיים קשר שוטף עם מנהיגים יהודים ואין בפגישה בשורה מדינית של ממש. עד כמה שידוע לי אין באחרונה כל התפתחות ממשית במסלול הישראלי-סורי, ונוכח העמדות הקיימות של ממשלת ישראל, לא נראה שצפויה התפתחות כזו בקרוב", סיכם ליאל.

אתמול הכחיש גורם סורי את הדיווח שפורסם ביום שבת בעיתון הכוויתי "א-ראי" לפיו סוריה הביעה נכונות "חסרת תקדים" לקדם את תהליך השלום עם ישראל במהלך פגישה שקיימו בכירים במדינה עם שליחו של הנשיא אובמה, דניס רוס. בשיחה עם סוכנות הידיעות הסורית הרשמית אמר הגורם כי המידע על ערוץ חשאי מול האמריקאים הוא "חסר בסיס". עוד הבהיר הגורם כי השליח ג'ורג' מיטשל הוא היחיד שאמון מטעם הממשל האמריקאי על נושא זה.

בחודש שעבר אמר נשיא סוריה אסד כי מזה מספר חודשים קיימת יוזמה אמריקאית שמטרתה לקדם את תהליך השלום במסלול הישראלי-סורי והישראלי-פלסטיני. במסיבת עיתונאים שקיים בתום פגישה עם עמיתו הצרפתי ניקולא סרקוזי בפריז, אמר אסד, כי "המאמצים האמריקאים לא הגיעו לשום מקום בגלל העקשנות הישראלית". הוא שב ואמר כי בישראל "אין פרטנר" לשלום.

((עדכון ראשון: 3.1.2011, 20:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully