וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לשמש יד: ליקוי חמה חלקי מחר בישראל

בישראל, יסתיר הירח כ-46% משטחה של השמש סמוך לשעה 10:40 בבוקר. הליקוי יראה ברחבי אירופה, צפון אפריקה ואסיה. גם במהלך הליקוי, אין להביט בשמש ללא אמצעים מתאימים, מחשש לעיוורון

חובבי האסטרונומיה שימו לב: מחר (שלישי) בבוקר יתרחש בארץ ליקוי חמה חלקי, שיכסה בשיאו כ-46% משטחה הנראה של השמש. הליקוי יחל מעט אחרי השעה 9:00 ויסתיים סמוך ל-12:15. הירח "יגיע" מהמערב ויחל "לנגוס" בשמש בצידה השמאלי-עליון. לאחר מכן, ילך ויכסה את החמה עד לשיא שיגיע סמוך לשעה 10:42. בשום אופן אין להביט בשמש ללא אמצעים מיוחדים, גם בזמן הליקוי, מאחר והדבר עשוי לגרום לעיוורון.

ליקוי חמה מתרחש כאשר הירח מצוי בין השמש לכדור הארץ. ליקוי חלקי הוא כזה שמותיר חלק משטח השמש חשוף, להבדיל מליקוי מלא, אז מכסה הירח את השמש כולה. יצויין כי הליקוי הבא יתרחש בישראל רק בשנת 2013.

האגודה הישראלית לאסטרונומיה תקיים צפייה מודרכת לקהל במצפה הכוכבים של גבעתיים החל מהשעה 9:00. במצפה יהיה נוכח גם אורח הכבוד, פרופסור ג'יי פסחוב, יו"ר חטיבת ליקויי החמה באיגוד האסטרונומי העולמי, ומי שזכה לכיניי "צייד הליקויים" על שתיעד 51 ליקויי חמה ברחבי העולם. גם אוניברסיטת ת"א תקיים תצפית מודרכת בליקוי, בין השעות 9:30 ל-11:30 ברחבה שמול בניין "שנקר".

את הליקוי ניתן יהיה לראות מכל רחבי אירופה, למעט חלקים מערביים של האיים הבריטיים, וכמו כן יוכלו לצפות בו תושבי צפון אפריקה, מערב אסיה והמזרח התיכון. שיא הליקוי ייראה בארצות סקנדינביה שבצפון אירופה, שם גודל הליקוי המרבי שייראה יעמוד על 85.72%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully