וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם "בני ציון" ו-"יד שרה" לא עומדים בעומס החולים

אריאל נוי וקובי מנדל

3.1.2011 / 17:39

מצוקת המיטות בבתי החולים מחריפה. המרכז הרפואי 'בני ציון' בחיפה הגיע לתפוסה של 140% ומתקשה לקלוט חולים נוספים. מחסור במיטות ובציוד להשאלה גם ב"יד שרה"

המרכז הרפואי 'בני ציון' בחיפה עבר היום (שני) למתכונת עבודה מתוגברת בהנחיית מנכ"ל המוסד, ד"ר אמנון רופא, לנוכח העלייה החדה במספר חולי השפעת שפנו לביץ החולים.

מנהל מחלקת הילדים, ד"ר יצחק סרוגו, דיווח על תפוסה של כ-140% בשבועיים האחרונים, שאינה מתמעטת. לדבריו, "ישנם וירוסים פעילים מאוד המעלים את מספר המאושפזים במחלקה. אני מעודד באופן גורף להמשיך להתחסן גם נגד וירוס השפעת וגם נגד וירוס הרוטה, חיסון שיכול לצמצם באופן ניכר את מספר המאושפזים מדי יום".

במחלקות הפנימיות של המרכז הרפואי 'בני ציון' התפוסה הגבוהה אינה ייחודית רק לעונת החורף, וניכרת ב'מיטות-מסדרון' המוצבות בה לאורך כל השנה. יחד עם זאת, הצפיפות של העת האחרונה החמירה את המצב וכעת התפוסה במחלקות אלה עומדת על כ-120%.

סגן מנהל ביה"ח "בני ציון", ד"ר אלימלך קינרייך, הסביר שהבעיה אינה נובעת אך ורק מתחלואת החורף. "מזה כחודשיים אנו פועלים בתפוסה גבוהה מאוד. יש להבין כי הצפיפות איננה תוצר של תחלואות החורף בלבד, אלא היא ביטוי למחסור הרב במיטות במחלקות הפנימיות, במחלקות הילדים, במחלקות הכירורגיות ובמחלקות השיקום".

מחסור במיטות גם ב"יד שרה"

בניסיון להתמודד עם מצוקת המיטות, מסתמכים בתי החולים על סיוע מבחוץ. כך למשל, מספק ארגון יד שרה כ-2,400 מיטות לחולים מדי שנה. חולים אלו ממשיכים את תהליך ההחלמה בביתם, ומפנים מקום לחולים במצב פחות יציב. "אין ספק שלולא השאלת המיטות המצב בבתי החולים היה גרוע פי עשרות מונים", אומר משה לדרמן, מנהל אגף ההשאלה ביד שרה.

עם זאת, גם בארגון הוותיק, ניכרת המצוקה וקיים מחסור חמור במיטות ובציוד להשאלה."זמן ההמתנה הממוצע למיטה הוא שבועיים. על אף הניסיונות לגייס תרומות, הדרישות הגדלות והולכות ואנחנו מתקשים לעמוד בכך. נכון להיום 50 איש ממתינים למיטת בית חולים. רובם מבקשים להשתחרר מבית החולים ולחזור הביתה, אבל אין להם מיטה", מסביר לדרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully