וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות: "המטופלים הופכים להומלסים בבית החולים"

אריאל נוי

3.1.2011 / 14:38

יו"ר הסתדרות האחיות שלחה מכתב בהול אל רה"מ וסגן שר הבריאות, בו נטען כי העומס בבתיה"ח השונים בארץ הפך לבלתי נסבל, וכי ללא שינוי הן לא יקבלו חולים מעבר למכסת המיטות

הסתדרות האחיות בישראל שלחה היום (שני) מכתב בהול אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, מתריעה במכתב כי העומס בבתי החולים השונים בארץ הפך בלתי נסבל וכי אם לא יחול שינוי במצב לא יאושפזו חולים מעבר למכסת המיטות בבתי החולים.

"המצב בבתי חולים הוא חמור יותר ממה שמצטייר, אומרת כהן, "המטופלים שמגיעים הופכים להומלסים בבית החולים. אנחנו רואים מטופלים הולכים עירומים במסדרונות. איו אנושיות ואין חמלה".

כהן מזהירה, כי "היה ולא יינתן פתרון למצוקה הקשה כאמור, בתוך שבועיים, לא נאפשר לאחר מועד זה קבלת חולים מעבר לתקן המיטות של המחלקה, והכל על מנת להבטיח טיפול למטופלים ולמנוע אשפוזם של חולים בפרוזדורים, בחדרי האוכל, לצד חדרי השירותים. מכתבנו זה נכתב בלית ברירה ומתוך תחושה מתמדת של תסכול, שחיקה וחוסר אונים - מצב בלתי מתקבל על הדעת", כתבה.

לדברי כהן, הסתדרות האחיות חוזרת ומתריעה במשך שנים בפני הגורמים המוסמכים על המצוקה האדירה במחלקות הפנימיות, בהן נאלצות האחיות להעניק טיפול בתת תנאים ובתת כוח אדם בלתי נסבלים, המגיעים לכדי סיכון ממשי של אוכלוסיית מדינת ישראל ומציבות את האחיות במחלקות הפנימיות בבתי החולים בפני סיכונים מקצועיים ופליליים בלתי מתקבלים על הדעת.

"מצב בלתי נסבל"

"ככל שנוקפות השנים, המאושפזים במחלקות הפנימיות הופכים ליותר מורכבים, כמות המונשמים נוסקת וגילם של המאושפזים עולה במהירות כאשר ברבים מהם קיימת תלות סיעודית – גבוהה ביותר, ויחד עם כל זאת התפוסות במחלקות אלה גולשת, לא רק בחודשי החורף, אל עבר ה-150%, ומנגד, בשעתם הקשה ביותר, החולים המאושפזים מוטלים ומוזנחים במיטות המוצבות במסדרונות ובמעברים - לעיני כל, תוך פגיעה אנושה ביכולתנו להעניק טיפול הולם ותוך רמיסת זכותם הבסיסית כבני אדם לטיפול רפואי בכבוד", צוין במכתב.

המצב לדברי כהן הוא בלתי נסבל במחלקות לדבריה "הנהלות בתי החולים פתחו במחלקות הפנימיות עשרות יחידות מוגברות לטיפול בחולים המונשמים, אך זאת מבלי לתגבר את כוח האדם המקצועי והאמצעים ההכרחיים שם כפי שדרוש לטיפול בחולים מורכבים וקריטיים אלו האחיות אינן מסוגלות להעניק טיפול הולם ובטוח, הן תאלצנה לסגור את שערי המחלקות כל עת שיחרגו ממספר המיטות המורשות לקבל טיפול בהתאם לרישיון משרד הבריאות".

בתוך כך, תפוסת המאושפזים במחלקת הילדים בבית החולים "בני ציון" בחיפה הגיעה היום לכ-140%. במחלקות הפנימיות התפוסה היא של כ-120% והמיון נסגר כבר שלוש פעמים בהנחייתו של מנכ"ל ביה"ח ד"ר אמנון רופא ובאישור משרד הבריאות. מנהל מחלקת הילדים בבית החולים ד"ר יצחק סרוגו, קרא לציבור להתחסן נגד וירוס השפעת וגם נגד וירוס הרוטה, חיסון שיכול לצמצם באופן ניכר את מספר המאושפזים מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully