וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיד פישר: "מערכת החינוך בבעיה בגלל החרדים"

נגיד בנק ישראל התראיין ל"ניוזוויק" וחיווה את דעתו על מצב החינוך בישראל: "מערכת החינוך החרדית לא ממש מוצלחת". בהתייחסו לרכש המט"ח המאסיבי אמר: "צריך להיות מוכנים למלחמה"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, מודאג ביותר ממצב מערכת החינוך בישראל, שהישגי ילדיה במבחנים הבינלאומיים הולכים וצונחים. הסיבה לכך, בעיניו: "יש לנו מערכות חינוך נפרדות. לחרדים יש מערכת נפרדת, והיא לא ממש מוצלחת - חסרים שם אנגלית ומתמטיקה ועוד דברים, וזו בעיה".

בראיון לשבועון האמריקאי "ניוזוויק", שקטעים ממנו התפרסמו היום (שני), התייחס פישר בהרחבה לנושא ההון האנושי בישראל, ובין היתר לתופעת "בריחת המוחות". הוא הסביר כי רוב המדענים הישראלים נמשכים כיום לתנאים הטובים בהרבה המוצעים באוניברסיטאות ובמכוני מחקר בארה"ב.

כשהקשה המראיין על פישר ותהה אם הישראלים כבר אינם "עם הספר" כפי שהיו, השיב פישר כי "עדיין יש לנו מגזר היי-טק מוערך בכל העולם. תלוי באיזה חצי של הכוס מסתכלים".

בעניין אחר, הסביר פישר בראיון כי החלטתו להגדיל את יתרות מטבע החוץ של ישראל ב-70 מיליארד דולר לא נבעה מהחשש ממלחמה עתידית עם אירן. בתגובה לשאלה בעניין השיב הנגיד ב"לא" פסקני, והסביר כי ההחלטה התקבלה לפי נוסחאות סטנדרטיות לחישוב מטבע החוץ הנחוץ למדינה, אליו נוסף סכום מסוים בגלל המשבר הכלכלי העולמי, וגם בגלל ש"ישראל הייתה מעורבת ב-60 השנים האחרונות ביותר מלחמות מרוב המדינות, ואנחנו צריכים להיות מוכנים למצב כזה שוב".

פישר הביע בראיון שביעות רצון מהמצב הכלכלי האיתן יחסית של ישראל, למרות המשבר העולמי, אך הביע את דאגתו מהמצב באירופה ובארה"ב, לשם מגיע 70% מהיצוא הישראלי. עם זאת, הוא הדגיש כי רוב היצוא הישראלי הוא מתחום ההיי-טק, שהושפע פחות מהמשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully