וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה מפוברקת ברשת: "שריפת ענק במבשרת ציון"

תושבי מבשרת ציון מבקשים להתריע על אסון שעלול להתרחש לטענתם, במידה שהעבודות לחציבת מנהרת הרכבת יתקדמו כמתוכנן. התושבים העלו מהדורת חדשות פיקטיבית המתארת אסון בקנה מידה גדול

"שריפת ענק משתוללת בשעה זו ביער פרוזדור ירושלים ולמעלה מ-1,000 דונמים של יער נשרפו עד עתה". לא, זה לא תרחיש אמת, אלא תרחיש בלהות שמבקשים תושבי מבשרת ציון למנוע. לשם כך הם יצרו סרטון המדמה מבזק חדשות ובו דיווח על פריצתה של שריפת ענק גדולה יותר מזו של השריפה בכרמל.

תושבי מבשרת ציון חוששים כי האופן בו תיחצב מנהרת הרכבת בדרך לירושלים יגרום לשריפת ענק במקום, המרוחק רק 200 מטרים מבתי התושבים. המנהרה תיחצב בשיטת כרייה ישנה שמתבצעת באמצעות פיצוץ של חומרי נפץ והתושבים מודאגים מכך שגצים שיעופו במהלך פיצוץ מבוקר של חומרי נפץ יביאו לפריצתה של שריפת ענק.

במבזק החדשות שהועלה ל"יוטיוב", מתארים התושבים תרחיש בו השריפה כילתה למעלה מ- 1,000 דונמים יער, כל מערכת הטלפונים קרסה וכביש היציאה היחידי ממבשרת ציון לכיוון כביש 1 נחסם לחלוטין. המבזק אף מביא מדבריהם של חברי כנסת המשתפים עמם פעולה כגון חברת הכנסת רחל אדטו (קדימה) אשר מתראיינת ואומרת שהכתובת היתה על הקיר וכן מדבריו של יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ יואל חסון (קדימה) שמזכיר שלאחר השריפה בכרמל ביקש להקים ועדת חקירה ממלכתית.

הסרטון הועלה לרשת היוטיוב כחלק ממאבק תושבים במבשרת ציון נגד כוונת משרד התחבורה ורכבת ישראל, לחצוב מנהרה בלב יער ירושלים סמוך לבתי התושבים בשיטת כרייה ישנה אשר מתבצעת באמצעות פיצוץ חומרי נפץ. התושבים טוענים כי מלבד הפגיעה בסביבה, באיכות חייהם של התושבים, בקירות הבתים כתוצאה מסדרת הפיצוצים וכן מלבד הרעש וזיהום האוויר מתנועת 400 משאיות מדי יום בלב שמורת טבע, קיים חשש כבד שאסון הכרמל יחזור על עצמו.

הפעם, בשריפה בלב יער סמוך ליישוב כו מתגוררים כ-30 אלף תושבים אך ללא דרכי גישה מתאימות למקרים של פינוי מהיר. התושבים דורשים כי הכרייה תיעשה מכיוון מערב למזרח באמצעות מכונה מתקדמת ושקטה אשר חוצבת בבטן האדמה ללא פגיעה בסביבה ללא הפרעה לחיי התושבים וללא סיכון חיי אדם ועשרות אלפי דונמים של יערות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully