וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: בעקבות השיטפונות באים הנחשים

תושב רוקהמפטון סיפר כי מדי יום הוא מוצא בביתו כ-15 נחשים, שאזור המחיה שלהם הוצף. העיר צפויה להישאר נצורה לעוד 10 ימים, ומתרבים בה הדיווחים על ביזה. השיטפונות גבו עוד הרוג

השיטפונות בצפון מזרח אוסטרליה ממשיכים היום (שני) להחמיר, בעוד הגשמים באזור נמשכים. הלילה דווח על הרוג עשירי כתוצאה מההצפות מאז החלו לפני כמה שבועות, עם מציאת גופתו של גבר בן 38 שנסחף עם סירתו שהתמלאה במים וטבעה במרכז קווינסלנד.

מטוסי תובלה של הצבא עוסקים היום בהעברת אספקה לעיר רוקהמפטון הנמצאת במרכז האזור המוצף, ששטחו עולה על שטחן של גרמניה וצרפת יחד. אחד המוצרים החשובים שמועברים לעיר הוא נסיוב נגד רעל של הכשת נחשים, והרשויות מזהירות את התושבים להשגיח בשבע עיניים מפני חדירת נחשים לבתיהם. ההסבר הוא פשוט: היות ואזור המחיה שלהם מוצף, הנחשים, כמו גם בעלי חיים אחרים, מוצאים מקלט בבתים באזורים המיושבים.

נחש חוצה את הכביש המוצף סמוך לרוקהמפטון, קווינסלנד, אוסטרליה. רויטרס
אזור המחיה מוצף, והנחשים מוצאים מקלט באזורים המיושבים/רויטרס

אחד מתושבי העיר סיפר לעיתון מקומי כי הוא מוצא בביתו כ-15 נחשים מדי יום. "יש ערמות שלהם", סיפר. "הייתה לנו מגפת עכברים, אחר כך צפרדעים - אז ידענו שגם הנחשים יגיעו".

ראש העיר רוקהמפטון, בראד קרטר, הזהיר כי מלבד הנחשים, במים המציפים את העיר שורצים כעת גם קרוקודילים מהנהר הסמוך. הוא קרא לתושבים להימנע מהליכה במים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שיטפונות באזור העיר רוקהמפטון, קווינסלנד, אוסטרליה. AuBC via Associated Press Television News, AP
כך נראה הרחוב הראשי של רוקהמפטון/AP, AuBC via Associated Press Television News
שיטפונות באזור העיר רוקהמפטון, קווינסלנד, אוסטרליה. AuBC via Associated Press Television News, AP
סירות החליפו את המכוניות/AP, AuBC via Associated Press Television News

העיר בת 77 אלף התושבים מנותקת כמעט לחלוטין מהעולם החיצון, וכ-4,000 מבתיה הוצפו. כשגובה פני המים עומד על תשעה מטרים מעל הגובה הרגיל של הנהר, ההערכות צופות כרגע כי העיר תישאר מנותקת לעוד עשרה ימים לפחות. ברחובות העיר, שנראים כמו נהרות, נראים פרטי ריהוט ומקררים שצפים בזרם.

נזקי השיטפונות למדינת קווינסלנד מוערכים כבר במיליארדי דולרים. הנזקים הקשים ביותר הם לתעשיית מכרות הפחם ולחקלאות - בעיקר גידולי החיטה והסוכר. רוב שדות התעופה באזור אינם מתפקדים, וגם הכביש המהיר המרכזי של קווינסלנד, "אוטוסטרדת הקיפוד", מוצף וסגור לתנועה.

שיטפונות באזור העיר רוקהמפטון, קווינסלנד, אוסטרליה. Rockhampton Regional Council, AP
מסלול המראה בשדה תעופה מושבת בקווינסלנד/AP, Rockhampton Regional Council

ואם לא די במים העולים ובסכנות האורבות מעולם החי, בתקשורת המקומית החלו להתפרסם דיווחים על מעשי ביזה בעיר. לפי הדיווחים, גנבים מנצלים את העובדה שכ-1,000 מבתי העיר פונו מיושביהם, והם גונבים מכל הבא ליד. "פרצו הלילה לתשעה בתים ברחוב שלנו", סיפרה אחת מתושבות העיר לתחנת רדיו מקומית.

בתוך כך, הסופה המשתוללת גורמת לנזקים לא רק באזורים המוצפים: בעיר באת'ורסט הסמוכה לסידני, קרס הלילה גג של בית קולנוע עקב הגשם הכבד, במהלך הקרנת סרט, ו-36 בני אדם נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully