וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הנמלים שובתים בדרישה לתוספת שכר

במסגרת השביתה לא תבוצע פריקה וטעינה בנמלי חיפה, אשדוד ואילת. ההחלטה התקבלה לאחר שהמו"מ על תוספת השכר לעובדי הנמלים נכשל. ההסתדרות: "נצא למאבק חסר פשרות עד שנגיע להסכם ראוי"

ההסתדרות הודיעה כי עובדי הנמלים פתחו הבוקר (שני) ב- 06:00 בשביתה ללא הגבלת זמן. עקב כך, בנמל חיפה, נמל אשדוד ונמל אילת לא תתקיים טעינה ופריקה של מטענים או כל עבודה אחרת. ההחלטה על השביתה התקבלה לאחר שהמו"מ שניהלו הערב יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, והממונה על השכר באוצר, אילן לוין, נקלע למבוי סתום.

הצדדים מנהלים משא ומתן מזה כעשרה חודשים, כשעיקר המחלוקת נוגעת לדרישת ההסתדרות לקבל תוספת שכר לעובדים שהעסקתם החלה לאחר הרפורמה בנמלים, בשנת 2005. ההסתדרות דורשת להוסיף לשכרם חמישה אחוזים, כיוון שלא נהנו מתוספת השכר שניתנה לכלל המגזר הציבורי. מחלוקת נוספת נוגעת לגובה תוספת השכר החל מפברואר 2010.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן אמר הערב כי "למרות ניסיונות חוזרים ונשנים מול משרד האוצר יש מבוי סתום במו"מ. אני קורא לאוצר להתעשת ולהגיע להסכם מוקדם ככל שניתן".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי הוסיף כי "במשך חודשים אנו מנסים להגיע להסכמות עם האוצר באשר להסכמי השכר. למרות שהפערים בין האוצר לבין ההסתדרות קטנים, האוצר ממשיך להתבצר בעמדתו. אנו יוצאים היום למאבק חסר פשרות עד אשר נגיע להסכם שכר ראוי עבור עובדי הנמלים". בהסתדרות מוסרים כי יקימו ועדת חריגים שתכונס על ידי ועדי העובדים בנמלים לטיפול בבקשות חריגות.

עדכון ראשון: 23:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully