וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הפרקליטים הסתיימה: זמן לתיקון הנזקים

גלעד גרוסמן וקובי מנדל

2.1.2011 / 12:50

שביתת הפרקליטים הסתיימה וכעת פועלים בפרקליטות לשנות את העוול שנגרם לציבור. כתבי אישום חוזרים רבים הוגשו נגד חשודים שזוכו מביצוע עבירות בשל השביתה

בתום שביתה של חודש וחצי החלו בפרקליטות לפעול לתיקון הנזקים שנגרמו כתוצאה ממנה. כתבי אישום חוזרים הוגשו נגד חשודים בביצוע עבירות ששוחררו ממעצר בעקבות השביתה.

פרקליטות מחוז צפון הגישה ביום חמישי לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד תושב ראש העין, בן 35, שזוכה מביצוע מעשה מגונה בילדה בת 11 בשל אי התייצבות הפרקליטות לדיונים בשל שביתת הפרקליטים. מחר צפוי להתקיים דיון לגבי מעצרו של הנאשם, שמשוחרר מזה כשלושה שבועות.

לפי כתב האישום, שהוגש מחדש בנצרת באמצעות עורכת הדין שני וייל, הנאשם הינו מכר של אביה של הילדה ובשנים האחרונות ישן בביתה מספר פעמים. במהלך חג הסוכות נסעו הילדה ובני משפחתה יחד עם הנאשם ושני ילדיו לקבר רבי מאיר בעל הנס בטבריה. בשעת לילה מאוחרת ניגש הנאשם אל הילדה, בזמן שישנה בסוכה, נישק אותה על שפתיה והחל ללטף אותה מתחת לחולצתה. היא ניסתה למנוע ממנו את המעשים, אולם הוא המשיך ואז הכניס את ידו מתחת לתחתוניה, אמר לה שהוא אוהב אותה ושאל אותה אם אינה נהנית מכך שהוא "משחק" איתה. רק כשאמה של הילדה עברה במקום במקרה הוא הפסיק את מעשיו.

"לא פגיעה בלתי סבירה באינטרס הציבורי"

בחודש שעבר הורה בית המשפט על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, אולם ארבעה ימים לאחר מכן החליט השופט תאופיק כתילי לזכות את הנאשם בשל אי התייצבות התביעה לדיון. "לא תהיה פגיעה בלתי סבירה באינטרס הציבור, שכן המאשימה תוכל להגיש מחדש את כתב האישום כנגד הנאשם, באם תחפוץ בכך", הבהיר.

כתב אישום חוזר נוסף הוגש הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום בחיפה. פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד אורי דהן, הנאשם בהחזקת קוקאין. זאת שבועיים לאחר שכתב האישום נגדו בוטל בשל השביתה.

בכתב האישום שהוגש נגד דהן, באמצעות עורכת הדין ענבל ברנסון מפרקליטות מחוז חיפה, נטען כי בחיפוש שערכו שוטרים במכוניתו ומאוחר יותר גם בדירתו, נמצאו כ-25 גרם ל סם מסוג קוקאין, מחולקים למנות.

יוגש ערעור על זיכוי הנגבי?

כמו כן, ביום חמישי הגישה פרקליטות מחוז ירושלים בקשה לקבלת ארכה להגשת ערעור בעניינו של צחי הנגבי. כזכור, הפרקליטות התכוונה לערער על זיכויו של הנגבי מעבירות של שוחד בחירות, אולם לא עשתה זאת בשל השביתה.

"התוצאה הסופית של ביטול האישום כנגד הנגבי מחמת הגנה מן הצדק, חרף הרשעתו וקביעותיו העובדתיות והמשפטיות של בית המשפט השלום לגבי המעשים שעשה בהיותו שר, היא חסרת תקדים", נכתב בבקשה. "די בטעם זה כדי להצדיק לאפשר את בירור הערעור לגופו", נכתב בבקשה.

בימים הקרובים יחליטו בפרקליטויות השונות כיצד לפעול ביחס לנאשמים שזוכו במהלך השביתה. גורם בפרקליטות ששוחח עם וואלה! חדשות העריך, כי במקרה של זיכויים והחלטות שחרור שהתקבלו בבתי משפט מחוזיים הפרקליטות תגיש אישומים חדשים. עם זאת, ייתכן מאוד שבמקרים של תיקי שלום הפרקליטות לא תערער על הזיכויים.

ממשרד המשפטים נמסר כי "בכל תיק תתקבלנה החלטות עפ"י נסיבותיו הפרטניות. מנהלי היחידות השונות בפרקליטות הונחו לפעול עפ"י סדרי עדיפויות, הכוללים את דחיפות הנושא, האינטרס הציבורי הכרוך בו, ומידת הפגיעה אשר נגרמה עקב השביתה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully