וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג שביתת הפרקליטים: "מרוצה מהישגינו"

קובי מנדל

30.12.2010 / 18:44

עם שובם של הפרקליטים לעבודתם, אומר מי שעמד בראש מאבקם כי בתום 45 ימים של שביתה כי הוא חש סיפוק. על שחרור עבריינים במהלך השביתה: "לראות אותם משתחררים זה היה קשה"

יו"ר ועד הפרקליטים עו"ד בועז גולדברג, שהנהיג את שביתת הפרקליטים שהגיעה היום (חמישי) לסיומה, מביט בקורת רוח רבה על הישגיו בתום 45 ימי שביתה. "אני מרוצה מהישגי השביתה. קיבלנו בוררות קצרת מועד, לא נסכים שימשכו אותנו זמן רב, ובוררות זו תהיה 'רצפת מינימום' של תוספת בשיעור של 12%. יש לנו ציפיות גבוהות מאוד מהבורר – נשיא בית הדין הארצי לעבודה בדימוס השופט סטיב אדלר, שיקבל את טענותינו הצודקות מבחינתנו. אנו טוענים לשחיקת שכר ולעיוותים קשים במערכת השכר שלנו".

גולדברג הגיב לביקורת הרבה שהוטחה בפרקליטות בעקבות שחרור עבריינים במהלך השביתה. "אם למישהו היה קשה, זה לנו. אנו עובדים על התיקים הללו שנים יחד עם המשטרה ולראות עבריינים משתחררים היה קשה מנשוא, זה בניגוד לכל מה שאנו מאמינים אבל יש לנו גם אחריות לגבי מעמד הפרקליטות וגם לתנאי העבודה שלנו. לאחר ארבע שנים בהן ניסינו לדבר במשא ומתן עקר עם האוצר, לא הייתה לנו כל בחירה אחרת אלא לנקוט בשביתה. אם האוצר היה מקיים משא ומתן בתום לב הרי השביתה יכולה הייתה להיות קצרה".

יו"ר ועד הפרקליטים דחה גם את טענות האוצר באשר לשכר הפרקליטים. "טענות האוצר באשר לשכר שלנו שקריות. לקחו את החודש המתוגמל ביותר ואותו מציגים לציבור. הם הכניסו לשכר גם החזר הוצאות. אנו מוגדרים כ'עובד נוסע' עם רכבו, כמחצית מאיתנו לא מקבלים כלל הוצאות רכב, נכון שהבכירים בפרקליטות מרוויחים גבוה יחסית לשירות הציבורי, אבל הם אינם רבים".

עו"ד גולדברג הוסיף כי "רוב הפרקליטים מרוויחים שכר נמוך. פרקליט מתחיל מרוויח כ-5,700 שקלים ברוטו ללא שעות נוספות , פרקליט בעל 10 שנות ותק משתכר בין 10,000 ל-11,000 ברוטו. הציבור חייב להבין, שצריך לגרום לעורכי דין מצטיינים להצטרף לפרקליטות. תחושת השליחות שיש לנו לבדה אין בה די כדי להשאיר את התובעים וברמות השכר שיש כיום בפרקליטות, מעמדה יישחק והיא לא תוכל לשמור על הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully