וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת ההרג בבילעין: רימונים על בית שגריר ארה"ב

11 פעילי שמאל נעצרו בהרצליה לאחר שהשליכו רימוני גז ריקים לעבר ביתו של שגריר ארה"ב בישראל במחאה על הרג המפגינה בבילעין. "המטרה הייתה להחזיר את הרימונים לארה"ב"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

11 פעילי שמאל בשנות ה-20 לחייהם נעצרו הלילה (ראשון) בהרצליה בחשד שהשליכו רימוני גז ריקים לעבר בית שגריר ארה"ב בישראל. החשודים יובאו הבוקר להארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

לדברי המשטרה, הצעירים, בהם גם תיירת מגרמניה, הגיעו למקום בשעת לילה מאוחרת, הפרו את הסדר הציבורי והשליכו לעבר בית השגריר שרשרת המחוברת לרימוני גז משומשים. מהמשטרה נמסר עוד, כי ברכבם של חלק מהעצורים נמצאו רימוני גז נוספים.

פעיל השמאל יונתן פולק, סיפר לוואלה! חדשות, כי "רימוני הגז שהצבא משתמש בהם מיוצרים על ידי חברה אמריקאית. המטרה הייתה להחזיר את הרימונים לארה"ב ולדרוש שהיא תפסיק לספק אותם. המשטרה חושדת אותם בהחזקת אמל"ח, שזה מגוחך".

פולק סיפר עוד, כי הפעילים מחו על מותה משאיפת גז מדמיע של ג'וואהר אבו רחמה, שהפגינה נגד הגדר בבילעין ביום שישי האחרון. אתמול המשטרה עצרה שמונה מפגינים, בינהם ח"כ לשעבר משה (מוסי) רז, שהשתתפו בהפגנה מול משרד הביטחון בתל אביב, במחאה על הריגתה של אבו רחמה בבילעין . מדובר בהפגנה בלתי חוקית שמתקיימת ללא אישור. המפגינים במקום חסמו לסירוגין את ציר קפלן וקראו קריאות כגון: "לא תוכלו להמית התנגדות עממית" ו"דמוקרטיה לא בונים על גופות של מפגינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully