וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבול תנ"כי" באוסטרליה: אישה נהרגה בשיטפון

השיטפונות הקשים במדינה זה לפחות יובל, מכסים שטח בקווינסלנד העולה על שטחן של צרפת וגרמניה יחד. הבוקר נמצאה גופת אישה ברכבה, 2 ק"מ מהמקום בו נסחפה. חיפושים אחר נעדרים נוספים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

אישה שנסחפה במים וגופתה התגלתה הבוקר (ראשון) היא הקורבן הראשון בנפש שגובים שיטפונות הענק במזרח אוסטרליה, שכבר מזמן חרגו מגבולות ההצפות השגרתיות. לפי הדיווחים מסוף השבוע ממדינת קווינסלנד, השיטפונות, שהולכים ומתרחבים כבר שבועות ככל שהגשמים נמשכים, הם הקשים ביותר במדינה זה לפחות 50 שנה, ומכסים שטח העולה של שטחן של גרמניה וצרפת יחד.

השיטפונות פגעו כבר בשטח שבו חיים למעלה מ-200,000 בני אדם. אלפים מהם פונו מבתיהם, חלקם בניגוד לרצונם, ומסוקים עוסקים בהעברת סיוע לכ-20 מקומות יישוב שנותקו מאספקה. הנזק הכלכלי, בעיקר לחקלאות ולתעשיית המכרות באזור, מוערך במיליארדי דולרים, והכותרות באוסטרליה כבר משוות את האסון למבול של נוח. "במובנים רבים, זה אסון בממדים תנ"כיים", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית שר האוצר של ממשלת קווינסלנד, אנדרו פרייז'ר.

שיטפונות בקווינסלנד, מזרח אוסטרליה. Anthony Skerman, AP
עוד אחד מנפגעי השיטפונות מחכה לצוותי הצלה/AP, Anthony Skerman
שיטפונות בקווינסלנד, מזרח אוסטרליה. Lake Burrendong Sport and Recreation Centre, Tracy Woods, AP
אבל לסיפור הזה היה סוף טוב.../AP, Lake Burrendong Sport and Recreation Centre, Tracy Woods

האישה ההרוגה נעלמה אתמול עם מכוניתה כשניסתה לחצות עם מכוניתה אזור מוצף באזור מפרץ קרפנטריה שבצפון מזרח המדינה. מכונית נוספת נסחפה באותו מקום, אך צוותי חילוץ הצליחו לאתרה ולהציל גבר ושלושה ילדים שהיו בתוכה, אך המכונית השנייה לא אותרה. רק הבוקר, אחרי ליל חיפושים מאומץ, נמצאה גופתה של האשה, שני קילוטמטרים מהמקום בו נסחפה במים.

במקביל נמשכים חיפושים אחרי נעדר נוסף שיש חשש לחייו - דייג שסירתו נסחפה ונעלמה אתמול סמוך לעיר גלאדסטון. כמו כן, נבדקים דיווחים של עדי ראייה שדיווחו על אדם נוסף שנסחף בזרם, בעיר רוקהמפטון.

שיטפונות בקווינסלנד, מזרח אוסטרליה. Jono Searle, Pool, AP
העיירה המוצפת צ'ינצ'ילה/AP, Jono Searle, Pool

באוסטרליה מזהירים כי הצפות קשות עדיין לפנינו. "עדיין לא ראינו את השיא", אמרה אתמול ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד. בעין הסערה נמצאת העיירה רוקהמפטון, שם נמצאים כמה אלפי בתים בסכנת הרס מוחלט, בעוד הנהר העובר במקום ממשיך לעלות על גדותיו. לפי הדיווח האחרון, גובה פני המים כבר עבר ב-9.4 מטר את הגובה הרגיל של הנהר, והעיר צפויה להיות מבודדת מהעולם לפחות לעוד עשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully