וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקונומיסט: "סכנת מלחמה הרסנית במזה"ת"

העיתון הבריטי המשפיע סקר את תהליך השלום וקבע שללא מעורבות מוגברת של נשיא ארה"ב אובמה, "השנה עלולה לפרוץ אחת המלחמות ההרסניות ביותר מזה שנים רבות. הגיע הזמן לכפות הסכם"

"ללא מעורבות אמיצה של נשיא ארה"ב ברק אובמה, עשויה להתחולל מלחמה נוספת באזור" - כך קבע העיתון "אקונומיסט" בכתבה הסוקרת את מצב תהליך השלום בין ישראל ושכנותיה. "אין מלחמה ואין שלום, זהו מצב העניינים הרגיל בין ישראל ושכנותיה במזרח התיכון. אך בכל פעם שתהליך שלום ישראלי-ערבי נכשל, כפי שאירע לממשל אובמה לפני חג המולד, סכנת המלחמה גוברת. למרבה העצב, שנת 2011 עלולה להיות עדה לאחת המלחמות ההרסניות ביותר מזה שנים רבות".

"דרך אחת לפרוץ אותה מלחמה נובעת מרצונה של אירן להשיג נשק גרעיני בכל מחיר, והנכונות של ישראל לעצור אותה בכל מחיר. דרך אחרת היא מירוץ החימוש האדיר בין ישראל לחיזבאללה, כאשר שני הצדדים נערכים לסיבוב לחימה שני "ומכריע". מלחמה כזאת תישא דמיון מועט למלחמות קודמות בין ישראל ושכנותיה".

"50,000 רקטות בידי אויביי ישראל מהוות שינוי במאזן הכוח", נכתב באקונומיסט. בפעם הראשונה, ארגון קיצוני ולא מדינתי מחזיק את הכוח להרוג אלפי אזרחים בערי ישראל בלחיצת כפתור. אם זה יקרה, ישראל תגיב בעוצמה כפולה. סוריה ואירן עשויות להישאב פנימה. כרגע השלום מבוסס על הרתעה, אך זהו שלום שברירי. כל טעות בחישוב עשויה להצית את העימות".

"מר אובמה, כנשיאים רבים לפניו, קרוב להגיע למסקנה שהתיווך בי ישראל והערבים מהווה הסחה סיזיפית", נכתב ב'אקונומיסט'. אך ויתור אמריקאי יהיה טעות טרגית לארה"ב, ישראל והפלסטינים. ככל שיתמשך פרק הזמן בו ישראל מותירה את הפלסטינים ללא מדינה ותחת כיבוש צבאי, היא הופכת מבודדת יותר, וחותרת תחת זהותה כמדינה ליברלית ודמוקרטית. הגיע הזמן העולם יסכים על מתווה ההסכם ויכפה אותו על הצדדים", טענו בעיתון.

"מדיניות ארה"ב מסוכלת בכל שלב"

הכתבה התפרסמה במסגרת סדרת מאמרים, הסוקרים את מדיניות ארה"ב במזרח התיכון, ובוחנים את הסיבות להיחלשות השפעתה באזור. תחת הכותרת "קורבנות גדולים, החזרים קטנים" קובע העיתון: "דומה שמדיניות ארה"ב במזרח התיכון מסוכלת בכל שלב. בת בריתה הקרובה ביותר, ישראל, שקיבלה סיוע צבאי בסך 27 מיליארד דולר בעשור האחרון, הדפה תחינות אמריקאיות - שלוו בהצעות לסיוע נוסף - לעצור את הבנייה הבלתי חוקית בהתנחלויות".

המלחמה הגלובלית בטרור מנעה מתקפות חמורות כנגד ארה"ב אך רוקנה את האוצר שלה והרחיקה את בנות בריתה. אירן מצאה את עצמה מחוזקת. בנות בריתה סוריה, חיזבאללה, חמאס, מרגישות שהן יכולות לקרוא תיגר על ארה"ב כיוון שידיה נכוו בעירק ואפגניסטן. בנות ברית כמו ישראל וטורקיה, נהגו בעבר למלא אחר בקשות ארה"ב מבלי להסס כיוון שחשו תלויות בה. בזכות כלכלתה המשגשגת, ישראל חשה עתה חזקה מספיק כדי לנקוט בקו עצמאי יותר", מסכם העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully