וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה הורגשה בצפון - אין נפגעים

קובי מנדל ואריאל נוי

1.1.2011 / 20:50

תושבים רבים באזור שבין צפת לבית שאן דיווחו כי הרגישו רעש אדמה. המכון הססמולוגי אישר כי אכן אירעה רעידה בעוצמה של 4 בסולם ריכטר. כתוצאה מהרעידה נגרם נזק לבניין בבית שאן

רעידת אדמה הורגשה לפני זמן קצר (שבת) באזור שבין צפת לבית שאן. במשטרה התקבלו דיווחים רבים על הרעד מתושבי האזור. ד"ר רמי הופשטטר, מנהל אגף סיסמולוגיה במכון הגיאופיסי, אישר כי בשעה 18:31 התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 4.0 בסולם ריכטר באיזור בקעת הירדן.

כתוצאה מרעידת האדמה נגרם נזק לבניין ברחוב אלי כהן בבית שאן. דובר העירייה עזרא פרי אמר כי "זה בניין של עמידר והיה בו בעבר סדק. השכנים טוענים שהסדק התרחב וגורם סכנה למבנה. המשפחות אמורות להתפנות, אבל אנחנו רוצים לבדוק היטב את הנזק לפני שהם יתפנו. ראש העיר, מהנדס העיר, מפקד המשטרה ונציג של פיקוד העורף בדרכם לכאן. הם יעשו בדיקה ויחליטו אם לפנות אותם" .

ערן בוחבוט בן 32, המתגורר בשכונת אלי כהן סיפר לוואלה! חדשות: "נולדתי בבית שאן ומעולם לא הרגשתי דבר כזה. הייתי בדיוק על המחשב ואז הרגשנו שכל הבית רעד, הרגליים שלי רעדו מעצמם. מיד יצאתי מהבית יחד עם בני משפחתי. ראיתי את השכנים רצים במדרגות מבוהלים והתכנסו כולנו במגרש שמול הבניין. זה היה מפחיד. הייתה היסטריה וצעקות בחדר המדרגות. אני לא יודע איך אצליח לישון הלילה. אני מאד מפחד".

"ישראל לא ערוכה לרעש אדמה חזק"

לפני מספר חודשים התריע מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, כי אם תתרחש בישראל רעידת אדמה בסדר גודל שאירע בהאיטי או בצ'ילה, המדינה לא תוכל להתמודד עימה. לדבריו, במדינת ישראל נעשה מעט מאד בכל הנוגע להיערכות לרעידות אדמה ואסונות טבע.

לינדנשטראוס ציין בדיון מיוחד שקיימה הוועדה לביקורת המדינה כי כבר לפני שש שנים התריע קודמו בתפקיד על חוסר המוכנות ועל כך שלא משפרים את ההיערכות בעקבות הליקויים שהוצגו, אולם מאז הדו"ח הקודם בנושא, לא השתפר המצב והדברים שנכתבו אז נכונים גם עתה.

עדכון ראשון: 19:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully