וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: ישראל לא ערוכה לרעש אדמה

פנחס וולף

2.3.2010 / 12:59

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס מותח ביקורת חריפה על היערכות ממשלות ישראל לאסון טבע. "במקרה של רעש אדמה בישראל, יעמדו בסיכון עשרות אלפי בני אדם"

אם תתרחש בישראל רעידת אדמה בסדר גודל שאירע בהאיטי או בצ'ילה, המדינה לא תוכל להתמודד עימה. כך הודיע היום (שלישי) מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, שהתריע כי במדינת ישראל נעשה מעט מאד בכל הנוגע להיערכות לרעידות אדמה ואסונות טבע.

לינדנשטראוס ציין בדיון מיוחד שקיימה הוועדה לביקורת המדינה כי כבר לפני שש שנים התריע קודמו בתפקיד על חוסר המוכנות ועל כך שלא משפרים את ההיערכות בעקבות הליקויים שהוצגו, אולם מאז הדו"ח הקודם בנושא, לא השתפר המצב והדברים שנכתבו אז נכונים גם עתה.

לדברי לינדנשטראוס, רעידות אדמה בישראל עשויות לסכן עשרות אלפי בני אדם וחובה לשים לב לנושא בלי קשר לנעשה בהאיטי או צ'ילה. לטענתו, במבנים רבים, לאורך השקע הסורי-אפריקאי המועד לרעידות אדמה, לא הושקע כמעט דבר כדי לחזקם.

לפי דו"חות המבקר הקודמים, ניתנו התראות על הצורך למגן בתי חולים נגד רעידות אדמה אך לא הוקצבו הסכומים לצורך זה. עוד נמסר כי דו"חות המבקר התריעו מראש על כך שתמ"א 38 - המעודדת חיזוק מבנים תמורת אחוזי בנייה - בלתי ניתנת ליישום, בעיקר בפריפריה ולא תענה על הצרכים במקרה של אסון טבע. אשר לאכיפת תקני הבנייה כך שהמבנים יעמדו ברעידות האדמה, נמסר שאכיפה כזאת לא מתבצעת ביעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully