וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: מצרים עדיין רואה בישראל אויב מרכזי

על פי מברקים באתר ויקיליקס, ארצות הברית מאוכזבת מתפקודו של צבא מצרים, אשר מתמקד רק באימונים למלחמה מול ישראל ולא נענה לדרישותיה לפנות לאתגרים צבאיים נוספים

מסמכים חדשים שפורסמו באתר ההדלפות ויקיליקס חושפים עימות בין ארצות הברית למצרים, בנוגע לפעילותו וכשירותו של צבא מצרים, אשר נהנה מסיוע כלכלי גדול מאוד מצד ארצות הברית, שני רק לסיוע אותו מקבלת ישראל. בקול ישראל דווח היום (שישי) כי במסמכים נכתב שהממשל האמריקאי מאוכזב מכך שמצרים עדיין רואה בישראל אויבת מרכזית, חרף הסכם השלום שנחתם לפני יותר מ-30 שנה.

על פי מזכר מדצמבר 2008 , ארצות הברית ניסתה לשכנע את מצרים להרחיב את יעדי הצבא שלה לתחומים אחרים - כמו מלחמה בטרור ואבטחת הגבולות, אך השלטונות בקהיר התנגדו והעדיפו להמשיך באימון הצבא למלחמה באיזור, בדגש על אימון יחידות הקרקע והשיריון.

במסמכים מואשם באופן ישיר שר ההגנה הוותיק במצרים, מוחמד חוסיין טנטאווי, בכישלון מאמצי הבית הלבן לפתח את הקשרים הצבאיים בין שתי המדינות. כמו כן נכתב, כי בתקופת כהונתו של טאנטאווי "התנוונה ודעכה באופן ניכר המוכנות המבצעית של הצבא". בנוסף, נטען כי מצרים סירבה לשלוח חיילים לעירק ולאפגניסטן, והעדיפה במקום זאת לנסות ולהשוות את כוחה לזה של ישראל על ידי רכישת טנקים ומטוסים. בנוסף פורסם כי מצרים התלוננה על כך שארצות הברית הגדילה את סיועה הכספי לישראל. הדברים נאמרו באיגרת הממוענת לגנרל דייוויד פטראוס, לקראת ביקורו במצרים ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully