וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה ללא תוצאות פגישת ראשי הערים והאוצר

הפגישה בין משרד האוצר לבין מרכז השלטון המקומי בניסיון למנוע את השביתה הכללית ביום ראשון הסתיימה ללא תוצאות. עם זאת, סוכם כי האוצר יקים צוות שיבחן את נושא תאגידי המים

במשרד האוצר בירושלים הסתיימה לפני זמן קצר (שישי) הפגישה בין שר האוצר יובל שטייניץ, ושר הפנים אלי ישי לבין נציגי מרכז השלטון המקומי בנושא השביתה ברשויות המקומיות שצפויה להתקיים ביום ראשון ללא הגבלת זמן.

במהלך הפגישה הציעו שר האוצר ושר הפנים כי יוקם צוות שיבחן תוך פרק זמן של עד שלושה חודשים את נושא תאגידי המים ומחיר המים הציבוריים בישראל. כמו כן, משרד האוצר יבחן במהלך סוף השבוע את הצעתו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בנוגע לסוגיית מענקי האיזון לשנים 2011-2012.

ממרכז השלטון המקומי נמסר כי הפגישה הסתיימה ללא תוצאות והשביתה תתקיים כמתוכנן. עוד נמסר, כי מרכז המועצות האזוריות בראשותו של שמוליק ריפמן, יצטרף לשביתה, אולם לא ישבית את מערכת החינוך והשירותים הנלווים אליה.

מהמרכז לשלטון מקומי נמסר טרם הפגישה כי "מסתמן כי הפערים גדולים ומבחינת השלטון המקומי, מדובר בפערים קשים. שר האוצר מסרב לצלול לעומק הדברים שכה אקוטיים לאזרח ומנסה לדחות ולהשהות את הדברים כדי להרוויח זמן".

הפגישה התפוצצה בשעות הצהריים עוד בטרם החלה, אולם לאחר מכן שבו הצדדים לשולחן המשא ומתן. מהמרכז לשלטון מקומי נמסר, כי פיצוץ השיחות נעשה לאחר שקצין ביטחון שעמד בכניסה למשרד האוצר בהוראת השר, "עשה סלקציה בין ראשי הערים".

"האוצר בלחץ"

משרד האוצר מסר בתגובה כי "מעבר לראשי הרשויות שזומנו לפגישה, בהם רון חולדאי, שמוליק ריפמן ומרים פיירברג, הגיעו מספר ראשי ערים נוספים שלא זומנו. למרות זאת, החליט שר האוצר לקבל את כל מי שהגיע והפגישה מתנהלת. הידיעות על פיצוץ הפגישה אינן נכונות ושקריות".

לקראת הפגישה עם שר האוצר אמרו בשלטון המקומי כי "משרד האוצר בלחץ. היו לו שמונה חודשים לפתור את הבעיות, וכעת שהבין שהוביל עצמו לקצה, הוא ממשיך ומידרדר. אין לאוצר כל כוונה לטפל בחינוך ובמחירי המים. האזרח לא מעניין אותו, אלא הוא עוסק כל כולו בניסיונות נלוזים לשבירת השביתה, בדרכים זדוניות. אנו מצרים שבמקום לשים את טובת האזרח לנגד עיניהם, אנשי האוצר עסוקים בפוליטיקה זולה ובהערמת קשיים טכניים מוזרים, זאת כדי להתחמק מפיתרון. זה דפוס פעולה חמור שראוי ששר האוצר יורה לאנשיו להפסיקו אם אכן טובת האזרח לנגד עיניו". ראשי השלטון המקומי אף קראו לפקידי האוצר "לזנוח את העסקנות ולשבת על המדוכה עד שנגיע לפתרון, לטובת אזרחי ישראל".

בוחבוט אמר הבוקר לקול ישראל כי השביתה תימנע רק אם יתחייב שטייניץ ליישב, בין השאר, את סוגיית מחירי המים, יגדיל את מענקי האיזון וישיב כספים שקוצצו מתקציבי החינוך והפיתוח של הרשויות. בוחבוט האשים את פקידי האוצר כי הם "נוקטים מדיניות של הפרד ומשול, במקום להשקיע את כל מירצם במציאת פתרון לבעיות החברתיות הבוערות".

במסגרת השביתה לא תיאסף אשפה, לא תתקיים קבלת קהל ברשויות, לא יינתן מענה טלפוני, ולא יטופלו מקרים במחלקות הרווחה. במוסדות החינוך תחול השביתה על מורי בתי הספר העל יסודיים, שרתים, מאבטחים, נהגי הסעות, ומלווים לתלמידים. מהשלטון המקומי נמסר כי האחריות להפעלת מערכת החינוך עוברת למשרד החינוך. עיריות ירושלים וחיפה הודיע כי לא יצטרפו לשביתה.

* בהכנת הידיעה השתתף בועז ווליניץ.

עדכון ראשון: 09:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully