וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תאסור שימוש ברשתות טלפוניה באינטרנט

סין תאסור שירותי טלפוניה באינטרנט כגון סקייפ, כך דיווח ה"טלגרף". טוויטר, יו טיוב, פייסבוק וגוגל כבר צמצמו את פעילותן במדינה, שמקיפה עצמה במה שמכונה "חומת האש הסינית הגדולה"

השלטונות בסין הודיעו כי בכוונתן לחסום את הגישה לספקי שירותי טלפוניה באינטרנט. העיתון הבריטי דיילי טלגרף דיווח הלילה (שישי) כי בכוונת הסינים להותיר רק את החברות הסיניות צ'יינה יוניקום וצ'יינה טלקום, שנשלטות על ידי המדינה, כספקיות בלעדיות. "המהלך צפוי להפוך שירותים כגון 'סקייפ' לבלתי זמינים", דיווח 'עיתון העם היומי', הנשלט על ידי המפלגה הקומוניסטית.

אתרים כגון פייסבוק, טוויטר ויו טיוב כבר חסומים בסין, וגוגל צמצמה את פעילותה במדינה בעקבות לחץ כבד מצד הרשויות, שממשיכות במאמציהן "לטהר" את האינטרנט הסיני ממה שנתפס כמשחית ופוגע בציבור. במסגרת מאמצים אלו אמר אתמול סגן יו"ר המחלקה לתעמולה בסין, וואנג צ'נג, כי "עד חודש נובמבר הוסרו מהאינטרנט הסיני כ-350 מיליון פריטי מידע פוגעניים הכוללים טקסט, תמונה ווידאו".

עם זאת, הסינים עשויים להיתקל בקשיים באכיפת האיסור להשתמש בשרותים כגון סקייפ, שכן משתמשים עשויים להוריד את התוכנה מאתרים שבסיסם מחוץ לסין. "לא סביר שהם יצליחו לסגור את סקייפ", אמר פרופסור קאן קאילי מאוניברסיטת בייג'ינג. "היא מובילת השוק וילדי בכירי הממשל שלומדים בחו"ל משתמשים בה כדי ליצור קשר עם משפחותיהם. כך שאני לא חושב שמישהו יחתוך בקרוב את הקווים".

בהצהרה שפרסמה סקייפ נטען כי "נכון לעכשיו, גולשים בסין יכולים לעשות שימוש בסקייפ". עם זאת סרבו בחברה להתייחס ל"ספקולציות" אודות האפשרות של חסימת השרות בעתיד הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • סקייפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully