וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: גנות מונה למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים

אחרי שהיועמ"ש וינשטיין קבע כי אין מניעה משפטית למנות את יעקב גנות לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, הודיע השר אהרונוביץ' רשמית על המינוי. הנושא טעון את אישור הממשלה

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מינה היום (חמישי) את רב-גונדר בדימוס יעקב גנות לתפקיד מנכ"ל המשרד. בהודעה שנמסרה מלשכתו של אהרונוביץ' נאמר כי "החלטת השר גובשה לאחר שנועץ ביועץ המשפטי לממשלה, אשר תמך משפטית במינוי". היועץ המשפטי יהודה וינשטיין הודיע ביום שלישי לאהרונוביץ' כי אין מניעה משפטית למינויו גנות לתפקיד. זאת לאחר שהתנועה לאיכות השלטון ביקשה לשקול מחדש את המינוי, בהסתמך על ביקורת שנמתחה בעבר על גנות בבית המשפט העליון לאחר שאהרונוביץ' הודיע על המינוי בשבוע שעבר. השר העביר את החלטתו לנציבות שירות המדינה ולאחר מכן תועבר ההחלטה לאישור הממשלה.

גנות, הנחשב לידיד קרוב של אהרונוביץ', הסיר בשנת 2007 את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, על רקע עבירות רבות מהן זוכה מחמת הספק. הוא העריך אז כי ככל הנראה לא יעבור את ועדת טירקל למינוי בכירים. מי שביקש למנותו לתפקיד היה השר לביטחון פנים דאז, אבי דיכטר. גנות, ששימש כמנכ"ל משרד התחבורה, מחליף בתפקיד את חגי פלג, שהתפטר מתפקידו. פלג הגיש את מכתב ההתפטרות לשר אהרונוביץ', לאחר שנודע לו כי מתנהלת נגדו חקירה בשל טענה כי הטריד מינית את ד"ר אורלי אינס שגם ניצב אורי בר לב חשוד בהטרדתה.

גנות מילא מגוון תפקידים מבצעיים ובהם הקמת משטרת ההגירה, הקמת אגף התנועה, פיקוד על המחוז הצפוני במשטרה ומשמר הגבול. גנות גם שימש כנציב שירות בתי הסוהר ולפני שנה וחצי מונה למנכ"ל משרד התחבורה. מלשכת אהרונוביץ' נמסר כי "השר רואה בגנות את האדם הנכון למילוי תפקיד מרכזי וחשוב ביישום מדיניות השר ואשר נוגעת למוכנות המשרד ויחידותיו, לקראת מצבי החירום והשגרה בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב גנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully