וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית: ב-2025 יהיו בעולם יותר הודים מסינים

מכון דמוגרפי אמריקאי: עם קצב ילודה של 2.7 ילדים לאשה, צפויה הודו לתפוס בתוך 15 שנה את המקום הראשון בעולם בגודל האוכלוסיה, ולחלוף על פני סין, שבה הקצב הוא רק 1.5 ילדים לאשה

הודו צפויה לחלוף על פני סין ולעלות לראש דירוג המדינות המאוכלסות בעולם עד שנת 2025 - כך קובע משרד מפקדי האוכלוסין האמריקאי, שפרסם השבוע תחזית דמוגרפית עולמית. על פי התחזית, בשנה זו יגיע מספר תושבי הודו ל-1.396 מיליארד, ויעבור את מספר התושבים בסין. מדובר בהערכה שהיכתה תחזיות קודמות: בשנת 2004 העריכו כי המהפך בצמרת הרשימה יושלם רק בשנת 2035.

על פי המפקד, הסיבה העיקרית לשינוי המאזן בין שתי המדינות הוא קצב הילודה - העומד בהודו על 2.7 ילדים לאשה, לעומת 1.5 בלבד לאשה בסין. מאז 1980 מנהיגה סין מדיניות המתירה לכל אשה ללדת ילד אחד בלבד - אולם ככל הידוע, מדיניות זו אינה נאכפת באזורים כפריים אלא רק בערים. יש לציין כי גם בהודו מצוי קצב הילודה בירידה, בשל תהליכי עיור ושיפור בחינוך, אך הוא עדיין גבוה בהרבה מזה הסיני.

התמורות הדמוגרפיות עשויות להביא גם לשינוי ביחסים בין המשקים של שתי מדינות הענק, שקצב הצמיחה של כלכלתן הוא הגבוה ביותר בעולם. כיום נהניתן סין מיתרון בתחום זה, אך מוערך כי הודו תסגור את הפער.

המונים במקדש של האל גאנש במומביי, 2006. Rajesh Nirgude, AP
קהל במקדש של האל גאנש במומביי/AP, Rajesh Nirgude

יפן יורדת, קונגו עולה

עוד לפי התחזית, ארצות הברית - שקצב הגידול של אוכלוסייתה הוא מהגבוהים בעולם המערבי - צפויה להישאר במקום השלישי בעולם מבחינת מספר תושביה. גם הסדר של הבאות אחריה צפוי להישאר כפי שהוא כיום: אינדונזיה, ברזיל, פקיסטן, בנגלדש וניגריה.

עם זאת, כמה מדינות בולטות ששיעור הילודה בהן נמוך כבר שנים צפויות לצנוח בדירוג: רוסיה, גרמניה ויפן - שצפויה לרדת מהמקום העשירי כיום למקום ה-20 ב-2025. לעומתן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, עם שיעור ילודה ממוצע של 5.4 ילדים לאשה, צפויה לזנק בדירוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully