וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בסקנדינביה: שבדיה ודנמרק סיכלו פיגוע

5 נעצרו בחשד שתכננו לבצע פיגוע בבניין בקופנהגן בו יושבת מערכת העיתון שפרסם בזמנו את קריקטורות מוחמד. שר המשפטים הדני: "זו התארגנות רצינית. העצורים - בעלי רקע איסלמי"

המשטרות בשבדיה ובדנמרק הודיעו אחר הצהריים (רביעי) כי עצרו היום במבצע משולב חמישה בני אדם, ארבעה בדנמרק ואחד בשבדיה, בחשד שתכננו להוציא לפועל פיגוע בדנמרק בימים הקרובים. שר המשפטים הדני אמר כי החמישה הם "בעלי רקע איסלמי מיליטנטי". לדבריו, מדובר בהתארגנות הטרור "הרצינית ביותר" שנחשפה עד כה בדנמרק.

לפי החשדות שפורסמו, החמישה תכננו להיכנס לבניין מרכזי בבירה קופנהגן, בו שוכנים משרדים של כלי תקשורת מרכזיים, ובהם גם העיתון "יילנדס פוסטן" שפירסם בזמנו את קריקטורות הנביא מוחמד, ו"להרוג כמות גדולה ככל הניתן של אנשים במקום". פרסום הקריקטורות בעיתון בשנת 2005 עוררה זעם והפגנות המוניות של מוסלמים בעולם כולו.

לפי המידע שנמסר, שלושה מבין ארבעת העצורים בדנמרק הם תושבי שבדיה שנכנסו אליה בלילה - בן 44 ממוצא טוניסאי, בן 29 ממוצא לבנוני ואדם נוסף שלא ברור מוצאו, בן 30. הרביעי הוא עירקי בן 26, השוהה בקופנהגן במעמד של מבקש מקלט. העצור החמישי, שנלכד בשבדיה, הוא אזרח שבדי בן 37, ממוצא טוניסאי.

ראש שירותי הביטחון בדנמרק אמר המתקפה שתוכננה הייתה קשורה לארגוני טרור בינלאומיים שמטרתם הייתה להוציא לפועל פיגוע בדומה לזה שאירע במומבאי בשנת 2008. "על פי ההערכה שלנו, מדובר בקבוצות איסלם קיצוני להן יש קשר לרשת הטרור העולמית", אמר.

חשיפת ההתארגנות מגיעה כחודש אחרי פיגוע ההתאבדות הכושל בשטוקהולם בירת שבדיה. תאימור אל-עבדאללי, סטודנט מוסלמי קיצוני ממוצא עירקי, פוצץ עצמו במרכז העיר, בין היתר במחאה על איורים אחרים של הנביא, שצייר הקריקטוריסט השבדי לארס וילקס.

בשבועות האחרונים נחשפו מספר מזימות טרור נוספות באירופה. הבולטת ביותר נחשפה בבריטניה, שם תכננה קבוצת מוסלמים ממוצא בנגלדשי לפגוע בשורה של יעדים בלונדון. חשיפה נוספת בהולנד הסתיימה בשחרורם מחוסר ראיות של רוב החשודים הסומלים. גם בבלגיה נחשפה התארגנות טרור איסלמית לפני כמה שבועות, שספיחים שלה נעצרו גם בהולנד ובגרמניה - שגם בה עדיין נשמרת כוננות גבוהה מחשש לפיגועים של אל-קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully