וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנאת זרים בגרמניה: רצף הצתת מסגדים בברלין

ה"דר שפיגל" מונה שורה של התקפות כלפי מסגדים בתקופה האחרונה, ומצטט גורמים בעירייה החוששים שמדובר בפשעי שנאה המלובים ע"י רטוריקה ימנית. המשטרה הקימה כוח מיוחד לחקירת ההצתות

כמה מסגדים ומרכזי תרבות מוסלמיים בברלין הוצתו בשבועות האחרונים, ובעירייה חוששים שגורמים קיצוניים הפכו את מסגדי העיר למטרה, על רקע הרטוריקה המתלהמת של מנהיגי ימין בסוגיית ההגירה. כך מפרסם היום (רביעי) העיתון "דר שפיגל", שמנצל את ההזדמנות כדי לפתוח בכתבה נרחבת את הדיון במרקם היחסים העדין בין גרמניה למיליוני אזרחיה המוסלמים.

מסגד אחמדייה, ברלין. Markus Schreiber, AP
מסגד אחמדייה בברלין/AP, Markus Schreiber

בין המקרים שהכתבה מונה: יידוי בקבוק תבערה על מרכז התרבות האירני בשכונת טמפלהוף, מקרה דומה במסגד א-נור בשכונת נויקלן המאוכלסת בצפיפות על ידי מוסלמים, וארבעה מקרי תקיפה שונים של מסגד שיטליק, גם הוא בנויקלן.

לא היו נפגעים בתקריות, אולם על פי ה"דר שפיגל", בעיריית ברלין מודאגים ביותר, ובמשטרה העירונית הוקם כוח משימה מיוחד לחקירת ההתקפות - במקביל להגברת האבטחה סביב המסגדים. עד כה לא העלתה החקירה דבר, ועל פי דובר משטרת ברלין, שנדרש לנושא על ידי העיתון, "אין אפילו אינדיקציות לכך שהתוקפים התכוונו לגרום נזק ממשי לאנשים". עם זאת, באופן בלתי רשמי, הסכימו במשטרה לומר כי בין ההתקפות יש כאלו ש"נושאות חותמת ברורה של פשע שנאה".

בשנה האחרונה התנהל בגרמניה דיון ציבורי סוער בנושא קשיי קליטתם של המהגרים המוסלמים במדינה. הדיון החריף בחודש שעבר, עם פרסומן של התרעות לפיהן גורמים מוסלמים מתכוונים לבצע פיגועים במדינה בין היתר בבניין הרייכסטאג. חודש וחצי לאחר מכן, האבטחה בעיר עדיין מתוגברת.

מתפללים טורקים במסגד בברלין. Jan Bauer, AP
מתפללים טורקים במסגד בעיר/AP, Jan Bauer

עם פרסום ההתרעות, הצליח הממונה על מדיניות הפנים במחוז ברלין, ארהרט קורטינג, לעצבן לא מעט מוסלמים, כשאמר לציבור: "אם אתם רואים פתאום שלושה גברים שנראים מעט מוזר, אינם מוכרים בשכונה, מסתירים את פניהם ומדברים רק ערבית - זה הזמן לדווח על כך לרשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully