וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען זכויות בעלי חיים: סין סגרה 7 גני חיות

במסגרת מבצע נרחב לאכיפת החוקים החדשים להגנה על בעלי חיים, נדרשו עוד 53 גני חיות, פארקים וקרקסים לערוך שיפורים מיידיים ביחס לחיות הנדירות, ולבטל מופעים הכרוכים בהתעללות בהן

זכויות אדם אולי לא נמצאות בעדיפות עליונה בסין, אבל זכויות בעלי חיים - זה כבר עניין אחר. שלטונות מדינת הענק שללו באחרונה את רשיונם של שבעה גני חיות במדינה ודרשו שיפורים מיידיים מעוד 53 גני חיות, פארקים וקרקסים, במסגרת מבצע נרחב למיגור תופעת ההתעללות בבעלי חיים. כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הסינית, שינהואה.

גיבון בגן חיות בשנחאי. רויטרס
גיבון בגן חיות בשנחאי/רויטרס

לפי המדווח, חקירה שערכו שישה צוותים ברחבי המדינה מצאה עדויות רבות להתעללות שיטתית בחיות, תוך הפרת החוקים החדשים שנועדו להגן על בעלי החיים. התגלו גם מקרים של מבקרים שהותקפו על ידי חיות ונפצעו בגלל טיפול לא נכון, ועסקאות מכירה לא חוקיות של חיות נדירות.

נמרים בגן חיות בווהאן, סין. Xinhua, Zhou Guoqiang, AP
טיגריסים בגן חיות בווהאן/AP, Xinhua, Zhou Guoqiang

בין המקרים הקשים שתיעדה החקירה, צוין במיוחד סיפורם של 11 טיגריסים סיבירים - מין המצוי על סף הכחדה - שרעבו למוות בפארק בליאונינג, שצפון מזרח המדינה. בגן חיות בעיר הלייוגז'יאנג נמצא קבר המוני של טיגריסים, נמרים ואריות שמתו בגלל תזונה לקויה ומחלות, בגלל טיפול גרוע.

דוב פנדה בגן חיות בפוז'ו, סין. Xinhua, Wei Peiquan, AP
דוב פנדה בגן חיות בפוז'ו/AP, Xinhua, Wei Peiquan

"הן בטחון החיות המצויות בסכנת הכחדה והן בטחונם של המבקרים בגני החיות נמצא בסכנה בגלל טיפול בלתי הולם", צוטט האיש שניהל את המבצע, יין הונג. בעיתון "צ'יינה דיילי" התראיין בנושא נואה נינג, ראש הסניף הסיני של הקרן הבינלאומית למען החיות, שאמר: "אני מאמין שסינים רבים לא ישמחו לדעת שגורי הנמרים שהם מחזיקים בידיהם ומצטלמים איתם עברו עקירת שיניים. על הרשויות לפעול כדי לבטל סוגים שונים של הופעות שאולי בידרו את הקהל, אבל הזיקו לחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully