וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם בהריגת בנו של חשין ישוחרר למעצר בית

29.12.2010 / 10:15

בית המשפט המחוזי בפ"ת הורה לשחרר למעצר בית את טל מור, הנאשם בהריגת שניאור חשין בתאונת דרכים. זאת, בשל העיכוב במשפט שגורמת שביתת הפרקליטים. אביו של מור: "הסיוט נגמר"

אבי כהן

(צילום: גדעון צנטנר, יגור מזור, עוז מרון, אבי כהן. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה הורה לפני זמן קצר (רביעי) לשחרר למעצר בית את טל מור, הנאשם כי דרס למוות והפקיר את שניאור חשין, בנו של שופט בית המשפט העליון לשעבר מישאל חשין, בשל העיכוב במשפט שגורמת שביתת הפרקליטים.
מור ישוחרר למעצר בית מלא לאחר שהפקיד ערבות של 50 אלף שקלים ואת דרכוניו. עם זאת, החליטה השופטת לדחות את שחרורו של מור ב-48 שעות, על מנת לאפשר לפרקליטות להגיש ערעור לבית המשפט העליון.

בהחלטתה כתבה השופטת מיכל ברנט כי "הנאשם אינו צריך לשאת על גבו את המשמעויות הנלוות לשביתת הפרקליטים, אך אי התייצבות זו כשלעצמה אינה בעלת משקל מכריע, ויש להתייחס אליה כשיקול מתוך מכלול השיקולים". עוד כתבה ברנט כי "על בית המשפט לערוך איזון בין זכות הציבור להגנה על שלומו מול זכותו של הנאשם שנהנה בשלב זה מחזקת החפות, כי חירותו לא תישלל. שחרורו של מור למעצר בית מלא עם הפקדת ערבויות והפקדת דרכוניו תאיין את מסוכנותו ותבטיח את שלום הציבור".

התובע במשפט, עו"ד אביב שרון מפרקליטות מחוז מרכז אמר לאחר הדיון כי "ההחלטה מצטרפת לשורה ארוכה של שחרורים וזיכויים שנבעו משביתת הפרקליטים. האחראים לכך הם אנשי משרד האוצר שאינם פועלים כראוי לסיום השביתה". שרון הוסיף כי בפרקליטות ידונו כעת האם לערער על ההחלטה. על פי המסתמן כעת, נראה כי הפרקליטות לא תערער על ההחלטה, אולם טרם התקבלה החלטה סופית בעניין.

פרקליטו של טל מור, עורך הדין שאדי רוג'י, ממשרדה של תמי אולמן, אמר כי "מדובר בהחלטה נכונה שהייתה צריכה להתקבל כבר לפני זמן רב". אביו של טל מור, איציק מור, אמר כי "אנחנו מאושרים על ההחלטה ועל כך שטל חוזר הביתה עד המשפט. הסיוט של חצי שנה מסתיים. הוא הוסיף ש"כל האשמות נגדו הן עדיין רק בגדר האשמות, ושום דבר לא הוכח".

"האחראים הם אנשי משרד האוצר"

נגד מור, בן 26 מכפר ברוך, הוגש בחודש יולי כתב אישום בגין הריגתו של חשין. כמו כן הוא נאשם בהפקרה, נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים וסמים ושיבוש הליכי משפט. לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין אביב שרון מפרקליטות מחוז מרכז, בלילה שלפני התאונה יצא מור לתל אביב והחל את הערב בעישון חשיש. לאחר מכן, בילה בשלושה פאבים שונים ושתה כמות גדולה של בירה, עראק וויסקי.

לפי כתב האישום, סמוך לשעה 4:00 בבוקר החל מור לנסוע חזרה לביתו, לאחר שלא ישן כ-18 שעות, כשבדמו ריכוז אלכוהול גבוה ושאריות של סמים. הוא עלה על כביש 444, סטה אל עבר שולי הדרך, פגע במעקה הבטיחות ואז פגע בחשין, שרכב על אופניו לצד הדרך. כתוצאה מהתאונה הוטח חשין אל מכסה המנוע ולשמשה הקדמית ומת במקום כתוצאה מהפגיעות שספג. מור לא עצר והמשיך לנסוע לכפר ברוך.

כשהגיע מור אל ביתו, כיסה את השמשה הקדמית באמצעות בד והתקשר לסוכן הביטוח שלו והודיע לו כי פגע בעץ. הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרו של מור עד תום ההליכים הפליליים נגדו. "המשיב הפקיר את רוכב האופניים במקום התאונה, נמנע מלברר את מצבו ומלהעניק לו עזרה רפואית או להמתין במקום עד לבוא כוחות הביטחון וההצלה", נכתב בבקשת המעצר. בידי הפרקליטות בדיקות דם ושתן שנערכו למור, שהצביעו על נוכחות סמים בדמו וכן חוות דעת טוקסיקולוגית לפיה ריכוז האלכוהול בדמו היה 165 מיליגרם. כמו כן ישנם צילומים של מור נוסע במהירות של מעל 120 קמ"ש לאחר התאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully