וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן יניח את אבן הפינה לשגרירות פלסטין בברזיל

לאחר שברזיל הכירה במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967 יגיע השבוע יו"ר הרשות לטקס הנחת אבן הפינה לשגרירות. אבו מאזן גם הוזמן לטקס ההשבעה של הנשיאה הנכנסת

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יניח את אבן הפינה לשגרירות פלסטין בברזיל בטקס שיתקיים השבוע בברזיליה, ברית ברזיל, כך אמר הלילה (רביעי) איברהים אל-זבן, השגריר הפלסטיני במדינה.זאת לאחר שמוקדם יותר החודש הכירה ברזיל במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967. בשבת ישתתף אבו מאזן בטקס ההשבעה של נשיאת ברזיל החדשה, דילמה רוסף.

מלבד ברזיל הכירו במדינה פלסטינית גם אקוודור, ארגנטינה, בוליביה ואורגוואי. זאת לאחר שבחודש הקודם ביקר אבו מאזן במדינות דרום אמריקה וביקש ממנהיגיהן להכיר במדינה עצמאית. אבו מאזן הודיע כי בספטמבר 2011 תשלים הרשות את הקמת המוסדות הדרושים להקמת מדינה.

בראיון לוואלה! חדשות לפני כשבועיים אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת כי "במקום שממשלת ישראל תילחם במדינות שהכירו במדינה פלסטינית בגבולות 67', היה עליה לקבל החלטה מוסרית ולהודיע שהיא המדינה הראשונה שמכירה בנו. אני בטוח שרוב הציבור בישראל רוצה בשלום", אמר עריקאת. "הוא הצביע לנתניהו כי הוא חשב שהוא האדם החזק שיעשה שלום אבל למרבה הצער, כשלנתניהו ניתנה האפשרות לבחור בין התנחלויות לשלום – הוא בחר בהתנחלויות. אני מכבד את הדמוקרטיה בישראל. נתניהו הוא ראש הממשלה הנבחר בישראל ואיתו אנחנו מדברים. אבל לצערי הוא בחר בהתנחלויות. אני מאד מאוכזב ממנו. כשעומדת בפניו הזדמנות היסטורית לכונן פיוס ושלום, הוא מוכיח שהוא לא מעדיף את השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully