וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בין רוסיה לספרד: גירוש דיפלומטים הדדי

בתוך שעות, גירשה כל אחת מהמדינות שני דיפלומטים של האחרת, בגלל חשדות לריגול. בעקבות הרשעת חודורקובסקי, דורשת רוסיה ממדינות המערב להפסיק את ההתערבות "הבלתי מקובלת" בענייניה

עימות דיפלומטי חריף בין רוסיה לספרד - כנראה החמור ביותר מאז קשרה ספרד יחסים דיפלומטיים עם ברית המועצות בשנת 1977. כל אחת מהמדינות גירשה היום (שלישי) משטחה שני דיפלומטים של האחרת, לאחר האשמתם בריגול.

המהלך הראשון היה של ספרד, שגירשה ממדריד שני דיפלומטים רוסים, לאחר שסוכנות הביון הספרדית, CNI, סיפקה מידע לפיו השניים עסקו בריגול. בתוך זמן קצר הגיעה התגובה הרוסית, בדמות גירוש שני דיפלומטים ספרדים ממוסקבה, בגלל האשמות דומות.

בשבוע שעבר התעורר משבר דומה מאוד בין רוסיה לבריטניה. אז גירשה בריטניה מלונדון דיפלומט רוסי שהואשם בריגול, וברוסיה הגיבו בצעד זהה - גירושו של דיפלומט בריטי ממוסקבה.

משרד החוץ הספרדי הודיע היום כי ב-16 בינואר יבוא שר החוץ הספרדי, טרינידד חימנז, לביקור במוסקבה, שם יפגוש את מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב. השניים צפויים לנסות ולהרגיע את המתיחות בין המדינות. יש לכך חשיבות מיוחדת דווקא כעת, משום ש-2011 הוכרזה ברוסיה כ"שנת ספרד", שתצויין בשורה של אירועי תרבות ובביקור של מלך ומלכת ספרד, חואן קרלוס וסופיה.

בתוך כך, רוסיה פרסמה היום הודעה מתריסה כלפי העולם המערבי כולו, בעקבות הרשעתו של איל ההון מיכאיל חודורקובסקי במעילה ובהלבנת הון בבית משפט במוסקבה. בעקבות כמה רמיזות שנשמעו ממדינות המערב, בין היתר מצד מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, לפיהן חודורקובסקי לא זכה למשפט צדק, פירסם היום משרד החוץ הרוסיה הודעה המגנה את ההתערבות "הבלתי מקובלת" בענייניה הפנימיים של רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully