וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם בריטניה תשדרג מעמד הנציגות הפלסטינית"

לפי ה"אינדפנדנט", בעקבות ההתקדמות בבניין מוסדות המדינה, ישונה מעמד הנציגות בלונדון מ"משלחת" ל"נציגות" - יותר מהנציגות בארה"ב, אך פחות מזו שבצרפת. לא יהיו לכך השלכות מעשיות

בריטניה צפויה להסתכן בעימות דיפלומטי עם ישראל ולשדרג את מעמד הנציגות הדיפלומטית של הפלסטינים בלונדון - כך מדווח היום (שלישי) ה"אינדפנדנט". העיתון מסביר כי הצעד הוא מחווה לנוכח התקדמות הרשות הפלסטינית בבניין מוסדות המדינה בגדה המערבית, ואינו קשור לקיפאון הנוכחי במו"מ המדיני. לא ניתן היה להשיג היום את תגובה בריטית רשמית לדיווח, שכן שגרירות בריטניה בישראל סגורה לרגל חופשת חג המולד.

מכל מקום, לפי ה"אינדפנדנט", הצעד יהיה סמלי מעיקרו ולא יכלול שינויים מעשיים מרחיקי לכת. עם זאת, בהנהגה הבריטית יוצאים מנקודת הנחה שהוא לא יעבור ללא מחאה ישראלית, בייחוד על רקע המגמה הגוברת בעולם להכיר במעמד הפלסטינים, שהתבטאה בין היתר בהחלטת חמש מדינות בדרום אמריקה להכיר במדינה פלסטינית.

מעמד הנציגויות הפלסטיניות שודרג בחודשים האחרונים בכמה מדינות באירופה - בהן צרפת, ספרד ופורטוגל. ישראל לא התייחסה בפומבי לצעדים אלו, אך לעומת זאת מחתה בפומבי על מהלך דומה בשבוע שעבר בנורבגיה.

גם ארצות הברית שידרגה לפני כמה חודשים את מעמד הנציגות הפלסטינית בוושינגטון ל"משלחת כללית" (general delegation) - המעמד שמוכר כבר ברוב מדינות אירופה, ובהן בריטניה. אולם הבריטים, לפי הפרסום היום, מתכוונים כעת להעלות את דרג הנציגות שלב נוסף למעלה, כך שתוכל להיקרא "נציגות" (mission).

המעמד הזה יעניק לנציג הפלסטיני, מנואל הסאסיאן, את האפשרות לעבוד ישירות מול שר החוץ הבריטי. הוא עדיין אינו משתווה למעמד הנציג הפלסטיני בפריז, שמגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא, כמו שגריר של מדינה. בבריטניה, שגרירי מדינות מגישים את כתב ההאמנה למלכה - מעמד שהנציגות הפלסטינית לא תזכה לו גם לאחר השדרוג הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully