וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקים הפגינו נגד מדינתם מול השגרירות בת"א

800 עובדים טורקים השוהים בישראל הפגינו מול שגרירות ארצם בת"א. העובדים מוחים על העיכוב בחתימה של אנקרה על הסכמי הסחר. ללא ההסכם יהפכו העובדים לשוהים בלתי חוקיים

800 אזרחי טורקיה, עובדי חברת יילמזלר המתגוררים ועובדים בישראל, יצאו הבוקר (שלישי) להפגנה מול שגרירות טורקיה בתל אביב. העובדים יצאו בצעד החריג, בשל החשש כי בתום השנה לא יחודש הסכם הסחר בין המדינות ואי לכך יוכרזו העובדים כבלתי חוקיים לאחר שנים של מגורים ופעילות בישראל.

העובדים, אשר נאספו בגן העצמאות בתל אביב, מחוץ לשגרירות ארצם, נשאו שלטים הקוראים לשלום בין המדינות והפסקת הסכסוך המיותר, במחאה על חוסר הבהירות בנוגע לעתידם בישראל.

חברת יילמזלר מבצעת בישראל פרויקטים גדולים במיוחד בהיקף של מאות מיליוני שקלים, תחת הסכם רכש של טורקיה עם ממשלת ישראל, הבא כחלק מיחסי המסחר הצבאיים בין המדינות. כחלק מהסכם זה למשל, מעבירה ישראל ציוד צבאי לטורקיה לשם השבחתו. כאמור, הסכם זה מחודש בכל שנה מחדש, אולם השנה, בשל המתיחות בין המדינות, עומד הסכם בסימן שאלה, מאחר והטורקים מושכים את אישורו, ולמרות שתוקף האישור הקודם יפוג בתחילת השנה בשבוע הבא.

כאמור, באם לא יחודש ההסכם בין המדינות, יהפכו העובדים הטורקים לשוהים בלתי חוקיים, ובחברה חוששים שהדבר יפגע בעובדים ובעסקי החברה בישראל. מיילמזלר נמסר כי החברה פנתה למשרד החוץ והביטחון על מנת שעובדיה יקבלו אשרת שהייה נוספת עד שתתקבל בטורקיה החלטה לגבי ההסכם המתעכב.

נסים גיוס, נציג יילמזלר בישראל אמר לאור חוסר הוודאות של עובדיו כי "אנו מקווים שממשלת ישראל וטורקיה יגיעו לנוסחה שתאפשר את המשך העסקתם של עובדי החברה במסגרת הסכמי הרכש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully