וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות יהודי-פלסטיני בצ'ילה: תכיר בפלסטין?

אחרי שחמש מדינות בדרום אמריקה הכירו במדינה פלסטינית, מתחולל גם בצ'ילה דיון בשאלה, המעורר האשמות הדדיות בין ראשי הקהילות היהודית והפלסטינית. במוקד האש - שר הפנים היהודי

האם גם צ'ילה תכיר במדינה פלסטינית? אחרי שחמש מדינות דרום אמריקאיות - ברזיל, ארגנטינה, בוליביה, אורוגוואי ואקוודור - עשו את הצעד הזה בשבועות האחרונים, ניטש גם בצ'ילה ויכוח בשאלה, שמלבה את המתיחות בין שתי קהילות משפיעות במדינה - היהודית והפלסטינית. שני הצדדים הואשמו בימים האחרונים בהיותם "סוכנים" - של ישראל או של הפלסטינים.

הסערה הראשונית החלה בעקבות דברים של ראש הקהילה היהודית במדינה, גבריאל זלזניק, שטען כי כמה מחוקקים במדינה הם "אקטיביסטים למען המטרה הפלסטינית". אחד מאותם מחוקקים, הסנאטור יוחניו טומה, שמוצאו פלסטיני, לא נותר חייב ואמר כי יהודי צ'ילה, ובהם גם שר הפנים, רודריגו הינספטר, הם "סוכנים" של ממשלת ישראל.

הסנאטור טומה הסביר כי היהודים הם שמונעים מצ'ילה להצטרף למדינות שכבר הכירו במדינת פלסטין, והאשים את ההנהגה היהודית ב"הונאת הציבור" לגבי ישראל ולגבי "הכיבוש הלא חוקי והפיראטי" של השטחים הפלסטיניים. על שר הפנים הינספטר אמר כי הוא "אקטיביסט מיליטנטי למען ישראל".

הקהילה היהודית בצ'ילה הצטמצמה בשנים האחרונות ומוערכת ב-15 אלף נפש, אם כי יהודים רבים מחזיקים בעמדות מפתח בכלכלה ובפוליטיקה. לעומת זאת, הקהילה הפלסטינית במדינה גדולה היום בהרבה, ומוערכת בכ-300,000 בני אדם - הקהילה הפלסטינית הגדולה בעולם מחוץ למזרח התיכון. "יש 300,000 צ'יליאנים-פלסטינים, ואני פועל למען הזכויות שלהם", הסביר טומה.

טומה הביע את אמונו כי הנשיא, סבסטיאן פיניירה, יקבל לבסוף את "ההחלטה הנכונה", ויכיר גם הוא במדינה פלסטינית - "אין סיבה שלא יעשה כן, זה ישתלב היטב במדיניות החוץ של צ'ילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully