וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיור הצבאי יקודם. החרדים: נתנגד לתקציב

לאחר שורת דיונים ליליים, החליט רה"מ כי ועדת הכנסת תדון מחר בחוק הגיור הצבאי והיא צפויה להעבירו לוועדת החוקה, מה שיקדם חקיקתו. ש"ס ויהדות התורה מאיימות במשבר קואליציוני

משבר הגיור הצה"לי ממשיך לאיים על שלמות הקואליציה ועל העברת חוק התקציב בכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש (שני) סדרת התייעצויות במטרה לפתור את המשבר. בין היתר הוא נועד עם חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה, וכן עם בכירים בקואליציה. ברקע עומדת דרישת שר שר החוץ אביגדור ליברמן לקדם כבר מחר את חוק הגיור הצבאי ומנגד האיום של חברי הכנסת החרדים להתנגד לתקציב.

לאחר הפגישות הללו הוחלט כי ועדת הכנסת תכונס הבוקר על פי דרישתו של שר החוץ אביגדור ליברמן, כדי להחליט איזו מוועדות הכנסת תדון בחוק הגיור הצבאי לקראת הכנתו לקריאה ראשונה. ההערכה היא שהדיון יעבור לוועדת החוקה של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), לוועדת החוקה שבראשות ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). בוועדת חוקה יש רוב בעד חוק הגיור הצבאי להמשך הליכי החקיקה.

בש"ס טוענים כי קידומו של החוק עלול לגרום לחברי הסיעה להצביע נגד התקציב. בישראל ביתנו טענו כי ביקשו לקדם את חוק הגיור הצבאי אך לא הגישו אולטימטום להצביע נגד התקציב. בכנסת טוענים כי יעשו מאמצים ליישב את המחלוקת מאחר שנתניהו לא יכול להרשות לעצמו שלא לאשר את התקציב ביום רביעי בלילה.

עדכון ראשון: 23:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully