וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומים במשרד החוץ: דיפלומטים יסתובבו בג'ינס

ועד עובדי משרד החוץ פתח בעיצומים במחאה על השחיקה בשכר. לטענת העובדים, כל אדם עשירי בשירות החוץ נמצא מתחת לקו העוני ורבים מקבלים השלמת הכנסה. רשימת ההגבלות המלאה - בפנים

12% מעובדי משרד החוץ נמצאים מתחת לקו העוני ועובדים נוספים מקבלים השלמת הכנסה - כך טענו היום (שני) עובדי המשרד. העובדים פתחו בעיצומים במחאה על השחיקה בשכרם ובגלל המו"מ התקוע מול משרד האוצר. לטענתם, השחיקה מול העלייה במדד המחירים במשק מגיעה לכ-40 אחוזים.

במסגרת המחאה על תנאי ההעסקה שלהם, פרצו היום מספר עובדים לכנס שגרירי ישראל שנערך בירושלים וקטעו את מהלכו. במקביל החליטו השגרירים להצטרף למאבק והכנס הופסק עד להודעה חדשה.

עובדי שירות החוץ הכריזו כבר לפני שנה על סכסוך עבודה במחאה על סולם השכר בשירות החוץ, ודרשו להשוותו לתנאיהם של עובדים בתחומים מקבילים במערכת הביטחון. עם זאת, לטענתם רק לאחר שלושה סבבים של עיצומים פתח משרד האוצר במו"מ עם נציגי העובדים וההסתדרות. בשירות החוץ אומרים עוד כי עובדיו היו בין היחידים שלא קיבלו את תוספת השכר שניתנה בתחילת דצמבר לרוב עובדי המגזר הציבורי.

במסגרת העיצומים תיפסק קבלת הקהל במדור לאימות מסמכים ציבוריים של החטיבה הקונסולרית, לא יונפקו אשרות עבודה לעובדים זרים בנציגויות בחו"ל ולא ינתנו תעודות מעבר חד פעמיות לאזרחים ישראלים שאבדו את דרכוניהם בחו"ל.

אך מרבית העיצומים נועדו לפגוע ביכולת הייצוג של המדינה בחו"ל. בין השאר, הודיעו עובדי המשרד כי יופסק מתן שירותים והעברת מידע למשרדים אחרים, בהם משרד ראש הממשלה וכוחות הביטחון, יופסק טיפול בביקורי אח"מים, תאסר הכניסה לבניין משרד החוץ לכל גורם שאינו עובד בו ולא יונפקו דרכונים דיפלומטים לשרים ולחברי הכנסת. צעד יצירתי במיוחד כולל הנחייה לדיפלומטים בארץ להופיע לעבודה ולפגישות מקצועיות בלבוש בלתי רשמי כגון מכנסי ג'ינס ונעלי ספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully