וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר דיפלומטי: האירנים צפצפו, הגרמנים נזפו

אירן הבטיחה לאפשר לשני עיתונאים גרמנים הכלואים בשטחה לקבל מבקרים בחג. המשפחות באו, השגריר הגרמני נשאר במיוחד - אך ההבטחה הופרה. היום זומן השגריר האירני בברלין לנזיפה

משבר דיפלומטי בין גרמניה לאירן: משרד החוץ הגרמני זימן היום (שני) את שגריר אירן בברלין כדי למחות בפניו על כך ששני עיתונאים מעיתון ה"בילד", הכלואים באירן מזה כחודשיים, לא זכו לפגוש את משפחותיהם בחג המולד כפי שהובטח להם.

בני המשפחה הגיעו במיוחד לטהרן בעקבות ההבטחות האירניות, והשגריר הגרמני אף נותר לשם כך במדינה במהלך החג - אך בסופו של דבר קיום הפגישה נמנע. "הבענו בפניהם בצורה ברורה את חוסר שביעות הרצון של ממשלת גרמניה", אמר דובר משרד החוץ, סטפן ברדוהל.

השניים נעצרו בחודש אוקטובר לאחר שריאיינו את בנה של סקינה מוחמדי אשטיאני, האשה שנידונה למוות בסקילה לאחר שהורשעה בניאוף. העילה למעצרם, לדברי הרשויות, הייתה העדר תיעוד הנדרש כדי לעבוד כעיתונאים זרים במדינה. בתחילת החודש אמר דובר במשטר כי שחרורם של השניים נשקל, אולם דבר לא נעשה בפועל בנושא.

היחסים המתערערים בין גרמניה לאירן עשויים להשפיע על המשך השיחות בין אירן לשש המעצמות בנושא הגרעין, שאמורות להתחדש בינואר באיסטנבול. גרמניה התבלטה עד כה בשל גמישותה כלפי אירן ביחס לשאר המעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully