וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים: "אם תימנע זכות ההתארגנות - נשבות"

כחודש אחרי אסון הכרמל, ערכו הכבאים מפגש חירום במחאה על הרפורמה המתוכננת בשירותי הכיבוי, שעלולה למנוע מהם את זכות ההתארגנות. עופר עיני: "רוצים שהכבאים ישלמו את המחיר"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

איגוד הכבאים כינס בצהריים (שני) מפגש חירום במחאה על הרפורמה שמתכוון האוצר לערוך בשירותי הכבאות אשר כחלק ממנה, מתוכנן למנוע מהם את זכות ההתארגנות והזכות לשבות. במפגש החירום, שנערך בבית ההסתדרות בתל אביב, אמר ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף ונציג הכבאות בהסתדרות העובדים הלאומית כי "אני וחבריי הכבאים מתקרבים לקבל החלטה. במידה שההצעה הזו תובא לממשלה או לדיון בכנסת, אנחנו מתקרבים לקבל החלטה לנטוש את כל התחנות". עוד אמר בר דוד כי "אנו מעדיפים להתנהל במשא ומתן. אנחנו בעד הקמת רשות. אבל אנחנו קודם כל בעד הזרמת כספים".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר במפגש כי "השריפה בכרמל היתה אסון כבד ועמדתם שם כגיבורים אמיתיים. הנה עברו כמה שבועות וכבר שוכחים. רוצים שמי שישלם את המחיר על האסון הכבד הזה הם הכבאים עצמם".

עיני אמר כי אם ברצון הממשלה להקים רשות כיבוי יש צורך לפתור את בעיית הציוד ומספר הכבאים ולא רק להתעסק במבנה הרשות. הוא הוסיף כי לטעמו יש צורך לקלוט בתחילה לפחות עוד אלף כבאים. "שר האוצר טועה אם הוא חושב שיוכל להעביר רפורמה באופן חד צדדי", אמר. "צריך שתהיה רפורמה נכונה עם זכות ההתארגנות ועם ועד עובדים פעיל. בואו לא נטעה, אנו לא המדינה היחידה שיש בה זכות התארגנות לכבאים. במדינות נאורות כגון במערב אירופה ובארצות הברית לכבאים יש זכות להתארגן".

"אני מקווה שהשכל הישר יגבר אצל הממשלה", אמר יו"ר ההסתדרות. "עד היום גילינו בעניין הזה ממלכתיות. רוצים לדבר? אנחנו מוכנים לדבר על רפורמה אמיתית שתיתן את שירותי הכבאות הכי טובים למדינת ישראל. שישמו בה כסף, שיקלטו עוד עובדים ושישפרו את שכרכם. אומרים שהכבאות הוא מקצוע מיוחד, רוצים לקרוא לכם לוחמים, שגם יתגמלו אתכם".

עיני הוסיף כי אתמול פנה לשר האוצר יובל שטייניץ וביקש לדבר עמו ולהגיע לפתרון. "הוא לא השיב את פני ריקם", אמר עיני. "הוא אמר לי שהוא גם חושב שזו הדרך הראויה. אם אנחנו נמשיך לראות שהתהליכים עובדים באופן חד צדדי, אני מודיע לכם שהם יקבלו מהכבאים את המאבק כמו שהכבאים יודעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully