וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תומכת: סלבס לא יפרסמו אלכוהול

לפי הצעת החוק שאישרה ועדת השרים, תיאסר השתתפותם של ידוענים, לובשי בגדי ספורט ודוגמניות בפרסומות לאלכוהול. הנימוק: חשש מ"ניצול תמימותם של בני הנוער המושפעים מהפרסום"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (שני) את הצעת החוק של ח"כ דני דנון (ליכוד) וקבוצת ח"כים האוסרת השתתפות ידוענים בפרסומות של משקאות אלכוהוליים והמחייבת הוספת אזהרה על משקאות אלכוהוליים, המציינת את הסכנות שעלולות להיגרם כתוצאה משתייתם.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "ילדים ובני נוער נחשפים למסר כפול בנוגע לצריכת אלכוהול. גורמי חינוך ובריאות דואגים להבהיר כי צריכה מוגברת של אלכוהול מסוכנת ולעיתים עלולה להיות קטלנית, אך במקביל ישנו פרסום נרחב באמצעי התקשורת, המציגים את צריכת האלכוהול באופן חיובי, לעיתים תוך ניצול תמימותם של בני הנוער על ידי שימוש בידוענים".

בהצעת החוק נאמר עוד כי "לכן אנחנו מוצאים לנכון להגביל את פרסום מוצרי האלכוהול על ידי קביעה כי בכל פרסומת ייכללו הפרטים הבאים בלבד: המשקה האלכוהולי, סימנו ושמו המסחרי, שם היצרן וסימנו המסחרי וצורת המוצר ומקום מכירתו. כמו כן תיאסר פרסום משקאות אלכוהול על ידי ידועי שם, לובש תלבושת ספורט, או בגד ים. ברובד החינוכי, החוק מחייב הצגת מודעה על מוצרי אלכוהול המזהירה מפני הסכנות הטמונות בשתיית משקאות משכרים". עוד צוין בהסבר כי "ההצעה מבוססת על חוק להגבלת פרסומת למוצרי טבק לעישון, בשינויים המחויבים לגבי אלכוהול".

ח"כ דני דנון, מיוזמי החוק, אמר כי "יצרני האלכוהול החליטו לעשות כסף מניצול תמימות הילדים, ובאמצעות יצירתיות יתר של אנשי הפרסום נבנתה מכונת מסרים מעולה אשר מציירת את שתיית האלכוהול בגיל צעיר כמתכון לחיים טובים יותר. הצעת החוק תבטיח שיהיה מסר חברתי אחד: אלכוהול זה לא משחק לילדים והנזקים מאלכוהול עלולים להרוס את החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully