וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: דרישת טורקיה להתנצלות - חוצפה

שר החוץ דיבר עם שגרירי ישראל ומתח ביקורת על אנקרה. לדבריו, "דרישת טורקיה להתנצלות היא חוצפה". על הפלסטינים: "גם אם היינו מציעים את ת"א כבירת פלסטין, הם היו מתנגדים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת: גדי וינסטוק)

שר החוץ אביגדור ליברמן דיבר בצהריים (ראשון) בפני סגל שגרירי ישראל בעולם. ליברמן התייחס בנאומו למשא ומתן התקוע עם הפלסטינים ואמר כי "גם אם היינו מציעים את תל אביב כבירת פלסטין ושבים לגבולות 1948, הפלסטינים היו מוצאים סיבה לא לחתום על הסכם". כמו כן העריך שר החוץ כי במצב הנוכחי אין אפשרות להגיע להסדר עם הפלסטינים, וכי יש לקדם הסדר ביניים ארוך טווח.

ליברמן הדגיש בדבריו כי הוא מאמין ששיטת הממשל בישראל לא תאפשר השגת הסכמה רחבה. "אמרתי לראש הממשלה כי יש רק דרך אחת להשיג גושפנקה, והיא הליכה למשאל עם. אני תמכתי בחוק מפני שזו הדרך להשיג תמיכה ורוב", אמר ליברמן.

כמו כן, התייחס שר החוץ למשבר ביחסי ישראל-טורקיה. לדבריו, "צריך להבין שהשינוי בטורקיה לא קשור לישראל. קורה שם שינוי פנימי עמוק שאינו קשור לישראל, כמו שמהפכת חומייני באירן לא הייתה קשורה לישראל". הוא דחה את דברי הביקורת שהשמיע אתמול שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, לפיהם בניגוד לטורקיה, ישראל הייתה מהססת לעזור לישראל במקרה אסון. הוא הדגיש כי "אינני יכול לסבול שקרים והאשמות שווא כאלה כלפי ישראל".

"לא תהיה התנצלות"

"רק באוגוסט 99' הייתה רעידת אדמה בטורקיה וישראל שלחה משלחת של 240 איש מפיקוד העורף", הוסיף ליברמן. "שיתוף הפעולה האזורי לא קשור לשום נושא מדיני. להגיד שהיה לוקח לנו ימים להחליט? זה רק מורה על האנשים שאיתם אנחנו צריכים להתעסק. אם יהיה אסון בטורקיה, נוציא משלחת תוך יום". כמו כן דחה שר החוץ את דרישת טורקיה להתנצלות על אירועי המשט: "זה חוצפה ומעבר לה, הם צריכים להתנצל על תמיכה בטרור. לא תהיה שום התנצלות, אם כבר שלהם בפנינו".

מוקדם יותר היום חזרה הספינה "מאווי מרמרה", שעליה התרחשה התקרית האלימה במשט הטורקי לעזה בחודש מאי, לנמל הבית שלה, איסטנבול. ארגון IHH, שעמד מאחורי המשט, קיים טקס קבלת פנים בהשתתפות משפחות ההרוגים והפצועים ועוד עשרות אלפי בני אדם, שכלל גם מפגן מחאה נגד מבצע "עופרת יצוקה".

אתמול אמר שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו כי טורקיה מעוניינת להתפייס עם ישראל אולם היריבות בקואליציה בישראל מערימה קשיים. במסיבת עיתונאים שקיים באיסטנבול אמר: "טורקיה מעוניינת בפיוס עם ישראל שיוביל לפתיחת דף חדש ביחסים שהתערערו בעקבות המתקפה הישראלית על ספינת 'מרמרה', אולם הדבר מחייב התנצלות מצד ישראל והענקת פיצויים למשפחות תשעת הקורבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully