וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר התגלה אחרי 147 שנה: "התגבורת לא תגיע"

יותר מ-100 שנה ישבה במוזיאון בריצ'מונד כמוסת זכוכית מימי מלחמת האזרחים, עד שהאוצרת החליטה לבדוק מה יש בתוכה - וגילתה מכתב מוצפן שנשלח לגנרל מהדרום, זמן קצר לפני שהובס בקרב

תגלית היסטורית יוצרת דופן: כמוסת זכוכית שנאטמה בפקק בימי מלחמת האזרחים האמריקאית נפתחה באחרונה, ובתוכה התגלה מכתב שיועד לגנרל צבא הדרום שפיקד על העיר וויקסבורג במיסיסיפי, בו הוא מתבשר ש"התגבורת לא תגיע". באותו יום לפני 147 שנה נפלה העיר לידי צבאות הצפון. תצלום המכתב ותוכנו נמסרו היום (ראשון) לפרסום על ידי מוזיאון כוחות הקונפדרציה בריצ'מונד, וירג'יניה.

המכתב בן שש השורות, הכתוב בשפת צופן, מתוארך ל-4 ביולי 1863, היום בו כבשו כוחות הצפון בפיקודו של הגנרל יוליסס גרנט את וויקסבורג. כתב אותו מפקד עלום מכוחות צבא הדרום שממערב למיסיסיפי, המעדכן את הגנרל ג'ון סי. פאמברטון, שהחזיק בוויקסבורג, כי שום תגבורת לא תגיע לסייע לו.

"אל תצפה לעזרה מהצד הזה של הנהר", נכתב. "תודיע לגנרל ג'ונסטון מתי אתה יכול לתקוף. אני אנסה לבצע פעולת הסחה". לדברי האוצרת הראשית של המוזיאון, קתרין רייט, "זו רק הוכחה נוספת, עד כמה היה מצב הדרום נואש באותה עת. כותב המכתב כלל לא ידע שהעיר עומדת ליפול".

הבקבוקון, רק חמישה סנטימטרים אורכו, ישב ללא הפרעה במוזיאון מאז 1896, עד שרייט החליטה, יותר ממאה שנים לאחר מכן, לבדוק מה יש בתוכו. מלבד קליע בקוטר 38 מ"מ, היא מצאה גם את המכתב. במשך כמה שבועות עבד עליו מפענח צפנים שפרש מה-CIA, עד שהצליח לפצח את הכתוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully