וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליק רון התפקד לקדימה: בגלל השריפה בכרמל

הניצב בדימוס הצטרף לחיים הפוליטים ולמפלגת האופוזיציה: "הטרגדיה הנוראית בכרמל היתה נקודת השבר מבחינתי. נעמיד חלופה ראוייה לממשלה"

אחרי שרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, התפקד למפלגת קדימה, הגיע היום (ראשון) מפקד המחוז הצפוני לשעבר, ניצב בדימוס אליק רון, למטה המפלגה בפתח תקווה והגיש את טופס ההתפקדות למנכ"ל התנועה משה שחורי.

הניצב בדימוס אמר, כי "אחרי זמן רב בו עסקתי בפעילות ציבורית שקטה ולנוכח אוזלת היד וחוסר העשייה של הנהגתה הנוכחית של המדינה, החלטתי להצטרף לחיים הפוליטיים, כחבר מן המניין בתנועת קדימה. אני מקווה כי אצליח לצרף למאמץ ולעשייה חברים נוספים ולעזור להעמיד חלופה אמיתית וראויה לממשלה".

רון, מפקד המחוז הצפוני במשטרה במהלך מהומות אוקטובר 2000 במהלכם נהרגו 13 אזרחים ערבים, הסביר כי "הטרגדיה הנוראית בכרמל היתה נקודת השבר מבחינתי והוכיחה כי הממשלה בראשות נתניהו אינה ראויה, או מסוגלת, להנהיג את המדינה לנוכח האתגרים והסכנות הניצבים בפנינו".

מפקד בסיירת מטכ"ל, מקים שלד"ג

הוא הוסיף כי "בעקבות אלפי פניות שקיבלתי בתקופה האחרונה מחברים ומאזרחים החלטתי לעשות מעשה, מתוך אמונה שלמה ביכולתי לתרום ולעזור במאמץ. הודעתי ליו"ר התנועה ציפי ליבני על תמיכתי בה ובדרכה להביא לשינוי אמיתי בחברה הישראלית ובמעמדה של ישראל בעולם".

לבני התייחסה להצטרפותו של רון לשורות קדימה ואמרה לו: "אני מברכת על נכונותך לתרום במגרש הציבורי לשינוי פניה של המדינה, הנדרש כל כך בימים אלה. הצטרפותך היא עדות נוספת להבנתם של יותר ויותר אנשים בישראל שקדימה היא הפתרון למצבה ההולך ומידרדר של מדינת ישראל. אני שמחה על הצטרפותך ובטוחה שתתרום לקדימה מיכולותיך ומכישוריך בנושאים רבים ושתסייע לכל החברים בקדימה להחזיר את ישראל למקום בו היא יכולה וצריכה להיות".

ניצב בדימוס אליק רון נולד ב-1947 במושב תל עדשים. את שירותו הצבאי עשה כלוחם וקצין בסיירת מטכ?ל והשתתף כרב סרן (במיל.) במבצע אנטבה. בשנת 1984 חזר אליק לשרות צבאי כמפקד סיירת שלד"ג ובשנת 1987 עבר למשטרת ישראל, שם פיקד על היחידה ללוחמה בטרור, כיהן כמפקד מרחב הגליל והקים את מחוז ש"י. בתפקידו האחרון במשטרה כניצב, כאמור, שימש רון כמפקד המחוז הצפוני, תפקיד בו כיהן בזמן מאורעות אוקטובר 2000, במהלכן נורו למוות 13 אזרחים ערבים. ועדת אור לחקר האירועים כתבה בדו"ח שלה כי רון נכשל בתפקידו והמליצה שלא ימלא עוד תפקידים הקשורים לביטחון פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully