וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה תוכנית להקמת מתקנים סולאריים

ע"פ התוכנית, מערכות סולאריות לייצור חשמל יוקמו על גגות בתים ובשטחים שיועדו לכך. החברה להגנת הטבע: יש צורך באיזון בין הרצון להקים מתקני אנרגיה סולארית לבין מניעת פיתוח מיותר

מערכת וואלה!

(עריכה: דורון שטיין)

הממשלה אישרה היום (ראשון) תוכנית להקמת מתקנים סולאריים, שהוכנה על ידי מנהל התכנון במשרד הפנים. בהתאם לתוכנית, יוכלו מעתה יזמים ואנשים פרטיים להקים מערכות סולאריות לייצור חשמל על גגות בתים ובשטחים שיועדו לכך, לאחר קבלת היתר מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, או לאחר אישור התוכנית בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, כאשר מדובר בשטח של עד 750 דונמים. מעבר להיקף זה, תידרש התוכנית לעמוד בתנאי תוכנית המתאר הארצית או תוכנית התשתית הלאומית.

סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, אשר כיהן בעבר כשר התמ"ת, קידם את אישור התוכנית בשל "חשיבותה הלאומית לסיוע למשק החשמל בישראל באמצעות אנרגיה חלופית, שמצמצמת זיהום הסביבה". יעד הממשלה הוא להגיע בשנת 2020 לשיעור של 10 אחוז מצרכי החשמל של המדינה מאנרגיות מתחדשות.

מטרת התוכנית היא "לעודד את השימוש במתקנים פוטו-וולטאיים לניצול אנרגיית השמש לצורך ייצור חשמל. זאת, בכל שטח המדינה ותוך מניעת מפגעים ומזעור הפגיעה בשטחים הפתוחים, באיכות הסביבה ובנוף, ובמגמה לפשט ולייעל את תהליך הקמתם". התוכנית מציעה, בין היתר, להתיר הקמת מתקנים כאלה על גגות וחזיתות של מבנים, בתעשייה, במתקנים הנדסיים, במאגרים ובריכות דגים, בחניונים ומגרשי חנייה ובחלקות בנחלות במושבים.

נתניהו: ארץ שטופת טכנולוגיה ושטופת שמש שלא מתקדמת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין בישיבת הממשלה: "ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום הפיתוח הטכנולוגי של אנרגיה סולארית, אנחנו ארץ שטופת טכנולוגיה ושטופת שמש וכשאנחנו באים לחבר את הטכנולוגיה שלנו עם השמש, אנחנו לא מתקדמים, משום שקשה מאוד להתקין מתקנים בגלל בירוקרטיה. ההחלטה היום מסדירה ומפשטת את הבירוקרטיה הזאת כדי שנוכל ליהנות מהיתרון היחסי שלנו, וזאת מבלי לפגוע בסביבה".

בחברה להגנת הטבע בירכו על אישור התכנית וציינו כי היא יוצרת איזון בין הרצון לעודד ולהקים מתקנים של אנרגיה סולארית לבין הצורך למנוע פיתוח מיותר בלב השטחים הפתוחים ההולכים ומצטמצמים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully