וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "תוך שנה כל העולם יכיר בפלסטין"

השר מטעם מפלגת העבודה התייחס להכרת מספר מדינות בדרום אמריקה במדינה פלסטינית והעריך כי אילו לא תחול התקדמות במו"מ המדיני, גם ארה"ב תכיר בעצמאות פלסטינית

מערכת וואלה!

(עריכת וידיאו: דורון שטיין)

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להכרה של מדינות שונות בדרום אמריקה במדינה הפלסטינית והעריך כי אילו לא תחול התקדמות במשא ומתן המדיני, "לא אתפלא אם תוך שנה כל העולם יתמוך במדינה פלסטינית, כולל ארצות הברית". לדבריו, יש לחדש את ההידברות עם הפלסטינים גם במחיר של הקפאת בנייה בת מספר חודשים בהתנחלויות, שכן אם ארה"ב תכיר בעצמאות הפלסטינים, "אז נשאל איפה היינו ומה עשינו".

דבריו של בן אליעזר מגיעים על רקע הודעת ממשלת אקוודור בסוף השבוע, לפיה היא מצטרפת לרשימת המדינות המכירות בעצמאות פלסטין בגבולות 1967. בכך מצטרפת אקוודור לברזיל, ארגנטינה, בוליבה ואורוגוואי, שכבר הכירו במדינה פלסטינית. בחודש שעבר ביקר אבו מאזן במדינות דרום אמריקה, ושם ביקש ממנהיגי המדינות להכיר במדינה פלסטינית עצמאית.

במקביל, במהלך סוף השבוע הודיע אבו מאזן כי בספטמבר 2011 תשלים הרשות את הקמת המוסדות הדרושים להקמת מדינה. כמו כן, הוא קרא לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות "על מנת לדון בנושא הגבולות והביטחון. ברגע שנסיים לדון בהם, אפשר לפתור את יתר הסוגיות".

בתוך כך, שר האוצר יובל שטייניץ אמר סמוך לישיבת הממשלה כי "החמאס הוא ארגון טרור. ארגון קיצוני ששואף להשמדת ישראל ויום אחד אנחנו נצטרך לשוב ולהיאבק באותו ארגון ואולי גם להכריע אותו. אני חושב שבמוקדם או במאוחר לישראל לא תהיה ברירה אלא להכריע את שלטון החמאס בעזה. בשלב מסוים אני מניח שייאלצו אותנו לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully