וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסאנג' יוציא אוטוביוגרפיה: "צריך את הכסף"

בראיון ל"סנדיי טיימס" גילה מייסד ויקיליקס כי חתם חוזה לכתיבת אוטוביוגרפיה שצפוי להזרים לכיסו כ-1.7 מיליון דולרים: "אני לא רוצה לפרסם את הספר, אבל צריך כסף להוצאות משפטיות"

מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', אומר כי חתם עם מוציאים לאור בארה"ב ובבריטניה חוזה לפרסום ספר אוטוביוגרפי, שעבורו יקבל יותר ממיליון ליש"ט (1.5 מיליון דולרים). בראיון ל"סנדיי טיימס" המתפרסם הבוקר (ראשון) אמר אסאנג' כי הכסף יסייע לו במאבק המשפטי על חפותו, מול ההאשמות לגבי עבירות מין שביצע לכאורה בשבדיה.

"אני לא רוצה לפרסם את הספר", אמר, "אבל כבר בזבזתי 200,000 ליש"ט על הוצאות משפטיות. אני חייב את הכסף כדי להגן על עצמי וכדי לשמור על ויקיליקס בחיים".

לדברי אסאנג', הוא יקבל 800,000 דולרים מהמוציא לאור האמריקאי שלו, אלפרד א. קנופף, ועוד חצי מיליון דולרים מההוצאה הבריטית "קנונגייט". הכנסות משווקים נוספים צפויות להביא לדבריו את הרווח הראשוני מהספר ל-1.1 מיליון ליש"ט (קרוב ל-1.7 מיליון דולרים).

מאז שוויקיליקס החל בחודש שעבר לפרסם מסמכים דיפלומטיים חסויים ממחלקת המדינה האמריקאית, הוא מצוי בקשיים כלכליים שורה של חברות שהפסיקו לשרת את מנגנון הזרמת התרומות אליו - בהן ויזה, מאסטרקארד, פיי-פאל ובנק אוף אמריקה. אסאנג' עצמו שוהה בימים אלו במעצר בית באחוזה של חבר במזרח אנגליה, וממתין לדיון שייערך ב-7 בפברואר בבית המשפט בבקשת שבדיה להסגירו.

בתוך כך, ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף בסוף השבוע פרטים על המאזן הכספי של ויקיליקס, שהושג ממחשבי החברה הגרמנית המספקת לאתר שירותי ניהול חשבונות. לפי הנתונים, בשנת 2010 גייס האתר 1.3 מיליון דולרים - לעומת 675,000 דולרים בכל שנות פעילותו עד השנה. תקציב המשכורות לעובדי האתר ב-2010 עמד על כ-100,000 אירו, מתוכם 66,000 אירו לאסאנג' עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully