וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח לנתניהו: פעל נגד גזענות או התפטר

קבוצה של אקדמאים ואנשי רוח קוראים לנתניהו לפטר את חותמי מכתב הרבנים ולבטל חקיקה גזענית בכנסת: "דווקא אתה, המכיר מקרוב את גל ההסתה שקדם לרצח רבין, היית חייב לפעול"

אנשי רוח ואקדמיה, בינהם זוכי פרס ישאל ופרס האמנות המדע והתרבות, חתמו אמש (שבת) על מכתב פתוח לראש הממשלה בו קראו "לקחת אחריות על הגזענות בחברה הישראלית", לפטר את חותמי מכתב הרבנים ולפעול נגד החקיקה הגזענית לטענתם בכנסת. החתומים דורשים מנתניהו להתפטר במידה ואינו יכול לתקן את "כשליו". בין החותמים נמצאים הפרופסורים חיים אדלר ומיכה אולמן, השרה לשעבר שולמית אלוני, הסופרים יורם קניוק וספי רכלבסקי והאמנים אלכס ליבק ולארי אברמסון.

חותמי המכתב כתבו כי פנו לנתניהו מספר פעמים בשבועות האחרונים, בקריאה שיפסיק את ההסתה לגזענות. הם טוענים כי האוירה הציבורית הקשה ניצתה מקריאת הרבנים שלא להשכיר דירות ללא-יהודים, ומלובה על ידי חקיקה כדוגמת "חוק ועדות הקבלה" בכנסת, המנסה "ליצור ישובים ליהודים בלבד".

"דווקא אתה מכיר מקרוב את גל ההסתה שקדם לרצח ראש הממשלה יצחק רבין", נכתב בפנייה לראש הממשלה, " ולכן יודע את הקשר בין הסתה רבנית, תחושת גיבוי פוליטית ואלימות קשה - היית חייב לפעול באופן מיידי".

"כראש המערכת, האחריות היחודית הרובצת עליך איננה ניתנת להעברה לממומנים תחתיך", כתבו אנשי הרוח, "חובתך האישית העליונה הייתה לפעול להשהיית הרבנים המסיתים, ובראשם הרב שמואל אליהו, ולהפסקה המיידית של מימונם בידי המדינה". לבסוף מסכמים הפונים כי "לאור ההיסטוריה שלנו, הפיכת ישראל לישות גזענית הינה מצמררת ומסכנת את עצם קיומה. אם אינך מסוגל לתקן מיידית את כשליך אלו – למען ישראל – עלייך להתפטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully