וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול מבחוח: "המוסד יתנצל בפני בריטניה"

העיתון הבריטי "טלגרף" מדווח כי ראש המוסד תמיר פרדו יתנצל בפני בריטניה על השימוש בדרכוניה במהלך חיסול בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח. לפי הפרסומים פרדו התנגד לשימוש בדרכונים הזרים

המוסד יתנצל בפני בריטניה על השימוש בדרכוניה במהלך חיסול בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח, כך דיווח אמש (שבת) העיתון הבריטי "דיילי טלגרף". על פי הפרסום, ראש המוסד החדש, תמיר פרדו, גם יתחייב בפני בריטניה כי סוכני המוסד לא יורשו יותר להשתמש בדרכונים מזויפים של הממלכה במבצעיהם בחו"ל. אם ההתנצלות תיעשה באופן פומבי הדבר יהווה הכרה ציבורית ראשונה של ישראל כי היא זו שאחראית לחיסול מבחוח.

גורמים במוסד ששוחחו עם העיתון העריכו כי פרדו ימסור את התנצלות המוסד בפני בכירים בממשל הבריטי ובמהלך פגישות אישיות עם שר החוץ הביטי וויליאם הייג ושרת הפנים תרזה מיי. זאת כחלק ממאמץ לשקם את הקשרים עם ממשלת בריטניה אשר נקלעו לקשיים בעקבות הפרסומים כי ישראל עשתה שימוש ב-12 דרכונים בריטים מזויפים במהלך חיסול מבחוח בינואר. עקב כך, בריטניה גירשה את נציג המוסד מהמדינה.

לאחר מכן אמר דיוויד מיליבנד, אז שר החוץ של בריטניה, כי ישראל הפגינה "זלזול יסודי" בריבונות בריטניה והוסיף כי "העבודה שהדבר נעשה בידי מדינה שהיא ידידה, בעלת קשרים דיפלומטיים, תרבותיים ועסקיים עם בריטניה, רק מוסיפה עוד מלח על הפצעים".

בפרסום של ה"טלגרף" נכתב עוד כי ראש המוסד פרדו, שבתקופת חיסול מבחוח היה סגן ראש המוסד, התנגד לשימוש בדרכונים של בריטניה, אירלנד ואוסטרליה בידי החוליה שנשלחה לחסל את בכיר החמאס במלונו בדובאי. אך כי ראש המוסד דאז מאיר דגן התעקש על השימוש בהם בטענה שלדובאי מגיעים מבקרים רבים משלוש מדינות אלה ובשל כך הדרכונים לא ייבדקו ביסודיות.

(עדכון ראשון: 25.12.2010, 22:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully