וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: ויקיליקס סיבך את רה"מ באשמת בגידה

ממסמכים שדלפו לאתר ויקיליקס עולה כי רה"מ צ'נגראי הבהיר למערב שמפלגתו אינה דורשת ברצינות להסיר סנקציות שהוטלו על מפלגת יריבו, הנשיא מוגאבה. תומכי מוגבה: "זו ברית בוגדנית"

התובע הכללי בזימבבואה הודיע היום (שבת) כי בכוונתו להקים ועדת חקירה שתבחן את ההאשמות בבגידה נגד מנהיגים מקומיים כפי שנחשפו במסמכי תשדורת של שגרירות ארה"ב במדינה והודלפו לאתר "ויקיליקס". על פי אחד המסמכים, ראש הממשלה מורגן צ'נגראי רמז כי מפלגתו לא עומדת באמת מאחורי הצהרותיה הפומביות הקוראות להסיר את הסנקציות שהטיל המערב על מפלגתו של הנשיא רוברט מוגאבה.

התובע במדינה מינה חמישה עורכי דין לבחום אם יש בדברים משום עבירה על חוקת המדינה. "נראה שהמסמכים מציגים ברית בוגדנית בין אזרחי זימבבואה וכוחות בינלאומיים אגרסיביים, במיוחד ארה"ב", אמר התובע ג'והנס טומנה. בשל כוונתו לחקור את הנושא, הטיל משרד האוצר האמריקאי סנקציות על טומנה בטענה שמעשיו מהווים ניסיון לחתור תחת המוסדות הדמוקרטים במדינה. הוא הגיב באמרו שהסנקציות מהוות התקפה על משרדו ועל חוקת זימבבואה.

במפלגתו של מוגאבה קראו לחוקק חוק שיגדיר קריאה להטיל סנקציות על המדינה כמעשה בגידה. במפלגה טוענים כי המסמכים מהווים ראייה לכך שמפגלגתו של ראש הממשלה פועלת עם המערב במטרה להדיח את הנשיא. שתי המפלגות חברו ליצירת ממשלת אחדות רופפת ומתוחה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully