וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תחרים את "דרבן 3": "פוליטיזציה זולה"

משרד החוץ הודיע כי ישראל צפויה להחרים את ועידת האו"ם נגד הגזענות המכונה "דרבן 3", מחשש שתתאפיין כמו קודמותיה בקו אנטי ישראלי: "הוועידה הראשונה הותירה צלקת שלא תיעלם במהרה"

ישראל הודיעה אמש (שבת) כי תחרים את הוועידה המכונה "דרבן 3" בחסות האו"ם, שמתוכננת להתקיים בחודש ספטמבר בניו יורק ולעסוק בגזענות. קיום הוועדה אושר אתמול בעצרת הכללית של האו"ם, ובישראל מוחים על כך שהוחלט להכפיפה למתווה שנקבע בוועידת דרבן הראשונה והשניה. ועידת דרבן הראשונה התקיימה ב-2001 והובילה קו אנטי ישראלי.

משרד החוץ הודיע כי ישראל מצרה על כך ש"נושא חשוב זה, והחלטה חשובה העוסקת במאבק בגזענות, מוסטים על ידי הרוב האוטומטי באו"ם לפסים פוליטיים, בכך שהם מאזכרים את מסמך הסיכום של כינוס דרבן ב-2001, אירוע שמדינות רבות היו מעדיפות לשכוח. ועידת דרבן משנת 2001, על תופעות האנטישמיות וגילויי השנאה לישראל ולעולם היהודי שהתגלו בה, הותירו אצלנו צלקת שלא תיעלם במהרה".

"ישראל תעקוב במהלך החודשים הקרובים אחר ההכנות לכינוס", אמרו במשרד החוץ. "היא מצפה שמשתתפיו ישכילו להתמודד עם התופעות הקשות של גזענות אמיתית ברחבי העולם, וידחו את הניסיונות להסיט פעם נוספת את תשומת הלב העולמית מתופעות אלו באמצעות פוליטיזציה זולה. בנסיבות הנוכחיות, וכל עוד מוגדר המפגש כחלק מתהליך "דרבן" הזכור לשמצה, ישראל לא תוכל להשתתף במפגש רם הדרג שיתקיים בניו יורק בספטמבר 2011".

יצויין כי ועידת דרבן השנייה שנערכה ב-2009, הוחרמה על ידי מדינות רבות, בהן ארה"ב, קנדה ואוסטרליה, מחשש שתהפוך גם היא לבמה עבור מתנגדי ישראל.


(עדכון ראשון: 25.12.2010, 19:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully