וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "לישראל שתי ברירות: מוות או גירוש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.12.2010 / 14:01

בהתבטאות נדירה הבטיחו ראשי הזרוע הצבאית של חמאס להמשיך את הג'יהאד נגד ישראל. "אנחנו נמצאים במקום מתקדם יותר מבחינת ההתנגדות והמאבק נגד אויבי אללה, היהודים הגוזלים"

מפקדי הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף ואחמד ג'עברי מבטיחים להמשיך במאבק. בהתבטאות פומבית נדירה, פרסמו השניים הבוקר (שבת) הצהרות באתרי אינטרנט המזוהים עם הארגון לרגל 23 שנים להיווסדו. דף הבטיח שהזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, תמשיך בדרך הג'יהאד ותמשיך לפעול עד לשחרור האסירים הפלסטינים. ג'עברי, הנחשב לרמטכ"ל חמאס, הבטיח כי הזרוע ערוכה ומוכנה להיאבק "בכל פשע ישראלי חדש ברצועת עזה".

דף קרא לעם הפלסטיני לא להקשיב לניסיונות ההפחדה והתעמולה של ישראל. "ישראל לא הצליחה לשבור את עוצמתנו מזה יותר מ-23 שנה. לאחר כל כך הרבה שנים אדירות של ג'יהאד, בנייה והקרבת קורבנות, ישראל כיום היא חלשה יותר ואינה מסוגלת לשבור אותנו. אנחנו נמצאים במקום מתקדם יותר מבחינת ההתנגדות והמאבק נגד אויבי אללה, היהודים הגוזלים".

"לא התעייפנו ולא התייאשנו", הבטיח דף. "אנחנו רואים את הניצחון כפי שאנחנו רואים את השמש בבירור. כל הקורבנות שהקרבנו במשך השנים האלה הם חותמת לניצחון הבא". בנוסף הבטיח דף להביא לשחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל.

מבכירי מבוקשי חמאס

ג'עברי אמר כי עיניו של חמאס מופנות תמיד לעבר ירושלים ומסגד אל-אקצא. "כל עוד הציונים כובשים את אדמתנו, יש להם שתי ברירות: מוות או גירוש".

מוחמד דף הוגדר מזה שנים ארוכות על ידי מערכת הביטחון כבכיר המבוקשים הפלסטינים. לאחר חיסולו של יחיא עיאש ("המהנדס") בשנת 1996, קיבל דף את האחריות על הזרוע הצבאית של חמאס. דף היה אחראי על שיגור מחבלים מתאבדים להתפוצץ באוטובוסים ועל הפעלת החוליות שחטפו ורצחו את החייל הישראלי נחשון וקסמן.

ישראל ניסתה לחסל את דף מספר פעמים, ללא הצלחה, ועל כן הוא מכונה "המחבל בעל שבע הנשמות". הניסיון הראשון היה בשנת 2001, כשישראל ניסתה לחסל אותו ואת סגנו. שנה מאוחר יותר ירה מסוק אפאצ'י שני טילים לעבר מכוניתו. כתוצאה מהירי נפצע דף ואיבד את עינו. באוגוסט 2003 ניסתה ישראל לחסלו כשנפגש עם בכירי חמאס בדירה בעזה. מטוס ישראלי הפציץ את הדירה, אולם הבכירים כלל לא נפגעו. בניסיון חיסול ביולי 2006 נפצע דף בצורה קשה יותר. לפי ההערכות נכרתו ידיו ורגליו והוא מרותק לכיסא גלגלים.

עדכון ראשון: 11:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully