וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מחויבים לרגיעה, כל עוד ישראל גם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.12.2010 / 16:26

על רקע ההסלמה בגבול רצועת עזה, אומר בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר כי ארגונו מחויב לרגיעה שלדבריו מבטאת "הוכחה לכוח ולגאווה"

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, אמר (שישי) כי ארגונו "מחויב לרגיעה עם ישראל, כל עוד ישראל מחויבת לה". בנאום שנשא במהלך תהלוכת הזדהות עם אסירי חמאס בבתי הכלא של הרשות הפלסטינית בגדה אמר עוד כי הרגיעה "איננה הוכחה לחולשה אלא להפך: הוכחה לכוח וגאווה".

דבריו של א-זהאר מגיעים לאור עלייה במתיחות בגבול עזה: הבוקר ירו פלסטינים פצצת מרגמה שנפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. גורמים פלסטינים דיווחו כי חקלאי פלסטיני נפצע הבוקר מאש צה"ל בצפון הרצועה. ירי הפצצה אירע שלושה ימים לאחר שנורתה רקטת קסאם לעבר קיבוץ בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון. כתוצאה מירי הרקטה נפצעה נערה בת 14 באורח קל מפגיעת רסיסים ועוד ארבעה בני אדם לקו בחרדה.

בתוך כך, ממשלת חמאס שלחה אמש תלונה רשמית בכתב למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בשל ההתקפות האחרונות של ישראל ברצועת עזה. דובר ממשלת חמאס, טאהר א-נונו, סיפר כי במכתב שנשלח לבאן, "נדרש מזכ"ל האו"ם לגנות את ההסלמה בתוקפנות הישראלית ולפעול להפסיקה".

ביום רביעי הגישה גם ישראל תלונה רשמית לאו"ם בעקבות ירי רקטות הקסאם ופצצות המרגמה לעבר יישובי עוטף עזה. ממלא מקום שגריר ישראל באו"ם, מירון ראובן, כתב למזכ"ל הארגון באן קי מון כי ישראל רואה בשלטון חמאס בעזה אחראי לירי ולהפרת החוק הבינלאומי. מירון קרא במכתב למועצת הביטחון של האו"ם, לבאן ולקהילה הבינלאומית לשלוח מסר תקיף שההתקפות אינן מקובלות, והוסיף כי ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully