וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג המולד: בבית לחם קראו לשלום ודיאלוג

הנוצרים ברחבי העולם חגגו את חג המולד. בבית לחם קראו הפטריארך ויו”ר הרשות הפלסטינית לשלום במזרח התיכון. האפיפיור ניהל את הטקס המסורתי בוותיקן

יותר ממאה אלף מבקרים מרחבי העולם התאספו הלילה (שבת) בכיכר מנגר בבית לחם על מנת להקשיב למיסת חג המולד המסורתית. בין הנוכחים בלט גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. אבו מאזן בירך את הנוכחים והביע תקווה שהשנה הקרובה תהייה שנת שלום. את המיסה ניהל הפטריארך של ירושלים פואד טאוואל.

טקסי החג התחילו בצהרי אמש כאשר שיירה של 50 מכוניות מונהגות על ידי הפטריארך יצאה לדרך מירושלים לבית לחם. במהלך המיסה והתפילות קרא טאוואל למאמינים להתפלל לשלום במזרח התיכון. "חיינו נשלטים על ידי פחדים, חוסר ביטחון ודאגות", אמר הפטריארך. לדבריו, "דיאלוג בין הדתות השונות הוא התשובה לאתאיזם ולפונדמנטליזם המאיימים על אנשי האל". החגיגות נמשכות גם הבוקר והמנהל האזרחי מקיים שירות הסעות מירושלים לבית לחם לשירותם של הצליינים המגיעים לעיר.

בתוך כך ערך האפיפיור בנדיקטוס ה-16 את טקס המיסה בוותיקן. הטקס נערך תחת אבטחה מוגברת בעקבות הפיגועים שהתרחשו בעיר רומא ביום חמישי. האפיפיור הזכיר את ישו שאת הולדתו מציין החג ואמר: "עזור לנו לזהות את פניך באחרים הזקוקים לעזרתנו, בסובלים, בנטושים, בכולם. עזור לנו לחיות יחדיו כאחים ואחיות".

חגיגות חג המולד נערכות בכל העולם בכוננות מוגברת על רקע איומי הטרור השונים. גם חיילי בעלות הברית באפגניסטן חוגגים את החג בבירה קאבול בטקסים דתיים, מזמורי חג וארוחה מיוחדת. עם זאת האווירה החגיגית נעכרה במקצת כאשר שישה בני אדם נפצעו בפיצוץ מטען בכנסייה באחד מאיי הפיליפינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully